Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
Jag ska köpa en begagnad symaskin och skulle helst vilja ha en Husqvarna 2000 för det är den maskin jag är "uppvuxen" med hemma! I symaskinsaffären fick jag höra att dessa maskiner verkligen sjunger på sista versen och att de börjar bli svåra att laga så han rekomenderade mig att leta efter något annat!
Jag har ca 2000:- att lägga på en maskin vad skulle ni råda mig att köpa??

(Kan tilläggas att detta kommer att bli min fjärde symaskin som jag hoppas att jag kommer att trivas med....i "stallet" står redan en fungerande fd trampmaskin Singer från 20-talet omgjord till elektrisk, en stor, tung klumpig grön maskin från 50-talet med endast raksöm och sicksack och så den bedårande Yamatan som höll 2 månader...) :hopmad:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
När jag köpte min singer så kunde jag lämna in min gamla singer och så drog de av 1700kr på priset på den nya! Det var en jättegammal maskin som jag nog inte hade fått 200 för om jag sålt den... Men de ville ha den att ta delar ifrån eftersom det är svårt att få tag på delar till gamla maskiner... Detta gjorde att jag kunde köpa en bättre maskin än vad jag tänkt mig! Superbra!
Du kanske kan göra likadant? Lämna in en av dina gamla alltså...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har en Pfaff och jag ÄSLKAR den. Det är den bästa maskin jag sytt på! Jag kan verkligen rekommendera dig att kolla på en Pfaff!!!
Användarens profilbild
Av Anna
kanske en huskylock den billigaste för 1795kr? med 2 års garanti. Annars har huskvarna från ca 3000kr
Användarens profilbild
Av VitaVera
Nu är du ju ute efter en begagnad maskin, men jag måste få tipsa om en engelsk sida; www.sewingmachines.co.uk Stort urval till MYCKET förmånliga priser (inte så mycket moms-tjafs som i Sverige). Ca 400:- tillkommer i frakt. Där kan du kanske t.o.m. få en ny maskin för pengarna.
Användarens profilbild
Av Summer
Men alltså jag skulle be om en andra åsikt i fallet med Husqvarna 2000. Fick min i januari i år och det skulle minsann inte vara några problem. Hade en ännu äldre innan som mina föräldrar tog tillbaka då jag fick denna istället, han som hade sålt den ville ha tillbaka den så jag fick en billig uppgradering (den nya har elastisk söm också).
Min föräldrar köpte alltså vad han rekommenderade som bra begagnad maskin.
Användarens profilbild
Av lotti
Summer skrev:Men alltså jag skulle be om en andra åsikt i fallet med Husqvarna 2000. Fick min i januari i år och det skulle minsann inte vara några problem. Hade en ännu äldre innan som mina föräldrar tog tillbaka då jag fick denna istället, han som hade sålt den ville ha tillbaka den så jag fick en billig uppgradering (den nya har elastisk söm också).
den här symaskinskillen sa något om att det var lite olika från när de var...min mamma har en huskvarna 2000 från 60 talet och där är mindre plast i de maskinerna och då är de bättre än en huskvarna 2000 från 70 och 80-talet! Men jag älskar verligen de maskinerna så jag fortsätter nog leta efter en sådan!
Vad fick dina föräldrar betala för den föresten?
Användarens profilbild
Av lotti
Molle skrev:Nu är du ju ute efter en begagnad maskin, men jag måste få tipsa om en engelsk sida; www.sewingmachines.co.uk Stort urval till MYCKET förmånliga priser (inte så mycket moms-tjafs som i Sverige). Ca 400:- tillkommer i frakt. Där kan du kanske t.o.m. få en ny maskin för pengarna.
Har du köpt maskin därifrån? Vilken? Fungerade det bra med att skicka efter från England då?
Det var verkligen bra priser!!
Användarens profilbild
Av lotti
Knyttet & K skrev:Jag har en Pfaff och jag ÄSLKAR den. Det är den bästa maskin jag sytt på! Jag kan verkligen rekommendera dig att kolla på en Pfaff!!!
vad för modell har du?
Användarens profilbild
Av VitaVera
lotti skrev:
Molle skrev:Nu är du ju ute efter en begagnad maskin, men jag måste få tipsa om en engelsk sida; www.sewingmachines.co.uk Stort urval till MYCKET förmånliga priser (inte så mycket moms-tjafs som i Sverige). Ca 400:- tillkommer i frakt. Där kan du kanske t.o.m. få en ny maskin för pengarna.
Har du köpt maskin därifrån? Vilken? Fungerade det bra med att skicka efter från England då?
Jag beställde en Janome 6260QC därifrån i måndags, hoppas hoppas att den hinner komma innan helgen. Hittade länken på www.sysidan.se (himla bra ställe att leta symaskinsfakta på) och där var det många som hade beställt och var mycket nöjda.
Själv har jag en orange gammal Husqvarna3600 sedan tidigare, en rejäl o trofast maskin, men nu tyckte jag det var dags att uppgradera till lite mer avancerat.
Janome ska ge mycket maskin för pengarna, starka motorer som håller länge. Samma maskin skulle kosta 7500:- i Sverige (liite utanför min budget), men nu fick jag ge 4600:- inkl. frakt. 5 års garanti o en massa tillbehör kom med. Så nu sitter jag bara o väntar på att den ska dyka upp.... 3-5 dagar skulle det visst ta.
Användarens profilbild
Av lotti
Molle skrev:
lotti skrev:
Jag beställde en Janome 6260QC därifrån i måndags, hoppas hoppas att den hinner komma innan helgen. Hittade länken på www.sysidan.se (himla bra ställe att leta symaskinsfakta på) och där var det många som hade beställt och var mycket nöjda.
Själv har jag en orange gammal Husqvarna3600 sedan tidigare, en rejäl o trofast maskin, men nu tyckte jag det var dags att uppgradera till lite mer avancerat.
Janome ska ge mycket maskin för pengarna, starka motorer som håller länge. Samma maskin skulle kosta 7500:- i Sverige (liite utanför min budget), men nu fick jag ge 4600:- inkl. frakt. 5 års garanti o en massa tillbehör kom med. Så nu sitter jag bara o väntar på att den ska dyka upp.... 3-5 dagar skulle det visst ta.
Å vad härligt det låter...inte alls avis!! :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min maskin är på service för tillfället, och jag vet inte på rak arm vad det är för modell. En enkel maskin är det iaf, bara de vanligaste sömmarna, inte massa special

Min syster fick en Janome i julklapp i år, jag har inte provsytt den men mamma blev helförtjust i den!
Användarens profilbild
Av Summer
lotti skrev:
Summer skrev:Men alltså jag skulle be om en andra åsikt i fallet med Husqvarna 2000. Fick min i januari i år och det skulle minsann inte vara några problem. Hade en ännu äldre innan som mina föräldrar tog tillbaka då jag fick denna istället, han som hade sålt den ville ha tillbaka den så jag fick en billig uppgradering (den nya har elastisk söm också).
den här symaskinskillen sa något om att det var lite olika från när de var...min mamma har en huskvarna 2000 från 60 talet och där är mindre plast i de maskinerna och då är de bättre än en huskvarna 2000 från 70 och 80-talet! Men jag älskar verligen de maskinerna så jag fortsätter nog leta efter en sådan!
Vad fick dina föräldrar betala för den föresten?
Dom betalde 2000kr för den. Den är väldigt metallig och vit, förutom där sladdarna går ut där är det plast och den är väldigt gul. Instruktionsboken verkar vara från 1970, men det är bara en gissning... Mamma hade ingen aning om hur gammal den var. Den är inte lika fin som min gamla gröna men den har elastisk söm också vilket den andra saknade. Tycker också att det är lättare att ställa in denna och trä tråden.
Min mamma köpte en ny på 80-talet, supermodern, den är sämre och långsammare än vad denna är. Men jag saknar funktionen att kunna välja om nålen ska vara uppe eller nere då man stannar maskinen, och att kunna lägga i backen och inte behöva hålla i hela tiden.
Glöm inte att en symaskin är bättre än ingen ;)
Användarens profilbild
Av lotti
Molle skrev:
lotti skrev:

Har din maskin kommit??
Användarens profilbild
Av VitaVera
lotti skrev:Har din maskin kommit??
Schenker, leveransföretaget, ska leverera den ikväll... Jag är så spänd!!!
Den kom till Sverige redan i torsdags, men Schenker ville själva lämna, så jag fick snällt tåla mig över helgen. (Och tur var väl det annars hade jag nog bara suttit inne framför symaskinen och missat kanonvädret...)
Om du vill så kan jag rapportera så fort jag fått den o provsytt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?