Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag testade att knyta med en knut över bröstet innan jag forsatte med Ryggsäck korsad bak !

istället för Tibetansk o den var klart skön avlastande på att annat sätt
Bild

Ok min min är inte den bästa för jag var så hungrig :lol: !!!!

Den ska finnas på hoppe häftet men vad heter den ????
Användarens profilbild
Av Helena
Den heter nog bara enkel ryggknytning tror jag i Hoppediz-häftet, de visar mest ryggknytningar med knut fram tycker jag. Fast de snurrar tyget jätte mycket och det tycker inte jag verkar bekvämt.
Användarens profilbild
Av Ia
Så brukar jag knyta! Tycker den är rätt skön faktiskt. Har dock inte provat tibetansk så att jag kan jämföra.

Jag brukar inte snurra tyget så mycket som i häftet utan bara nåt varv så att det håller ihop. Ungefär som du har det på bilden, Trollmamma. Jag vill kunna dra ner tyget äver axlarna lite och det går inte annars.

Funkar bra till stora tjejen med. :)
Användarens profilbild
Av Louise
Jag har testat den men jag tycker att det ger samma effekt att bara dra tyget i kors fram innan man fortsätter bak. Att stanna upp och göra en knut tar alltid lite extra tid medans att bara dra tyget i kors går snabbt och ger nästan (inte riktigt) samma effekt.

Däremot tycker jag att en knut fram är himla bra när man gör omslutet X på ryggen, då fyller verkligen knuten en funktion genom att hålla barnet på plats medans man lägger tyget över axlarna och brer ut över barnet/ryggen.
Användarens profilbild
Av Key
Ser himla bra ut... Måste provas. Fick inte alls till ryggsäcken bra idag, men måste öva öva öva... Och du! Vilken snygg keps förresten :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Ia skrev:Så brukar jag knyta! Tycker den är rätt skön faktiskt. Har dock inte provat tibetansk så att jag kan jämföra.

Jag brukar inte snurra tyget så mycket som i häftet utan bara nåt varv så att det håller ihop. Ungefär som du har det på bilden, Trollmamma. Jag vill kunna dra ner tyget äver axlarna lite och det går inte annars.

Funkar bra till stora tjejen med. :)
Nej, jag förstår inte varför de snurrar och snurrar så i Hoppediz-häftet, till slut har de ju en hård korv på vardera axel.
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev:Jag har testat den men jag tycker att det ger samma effekt att bara dra tyget i kors fram innan man fortsätter bak. Att stanna upp och göra en knut tar alltid lite extra tid medans att bara dra tyget i kors går snabbt och ger nästan (inte riktigt) samma effekt.

Däremot tycker jag att en knut fram är himla bra när man gör omslutet X på ryggen, då fyller verkligen knuten en funktion genom att hålla barnet på plats medans man lägger tyget över axlarna och brer ut över barnet/ryggen.
Jag ska testa att bara korsa, för när jag gör en knut, så hinner ibland tyget under rumpan glida upp innan jag är klar, speciellt med min 3,6 sjal måste jag ha tyg under rumpan, för den är inte lång nog för mig att knyta på magen med, utan knuten blir under rumpan.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Tack för svaren !!! jag har ju två Hoppediz häften som lyser med sin frånvaro :roll: :lol: men jag är inget bra på papper o sånnt. Där för är datorn så braig allt är här eller i hårdisken där uppe :D

Jag har dock Didyn dv:dn o den är jätte bra.
Det med rumpan som åker ut märker jag klart har men mitt slarv när man kokongar in honom + att om Axel sitter för långt ner så protesterar han o sitter o hoppar bak :lol:

ja ska träna på få till den bättre det ända är att Axel somnar nästan so fort han kommit upp så det är inte poppis att testa annat :roll: 8) till min förtvivlan :)
Av Celerona
jag brukar ju inte göra knut utan korsa framtill..vilket kan ha till effekt att bysten trycks neråt, fick kommentar från sambon : kan du inte korsa under brösten istället så får du ju världens lyft...
hmm värt ett försök kanske
Användarens profilbild
Av Alven
Haha, jag det skulle jag behöva... Jag får testa det! (nu kom jag på att jag har en bild att posta på misslyckade sjalbilder... *springer dit*)
Användarens profilbild
Av Louise
Celerona skrev:jag brukar ju inte göra knut utan korsa framtill..vilket kan ha till effekt att bysten trycks neråt, fick kommentar från sambon : kan du inte korsa under brösten istället så får du ju världens lyft...
hmm värt ett försök kanske
Fast man kan ju korsa fram och sedan när man knutit färdigt fördela ut tyget över bysten, alltså så att respektive del i korset ligger över varsitt bröst. Hm :? förstod du?
Av Celerona
Louise:Jepp förstod din förklaring har gjort något ditåt men tycker nästan att min byst ser ännu lustigare ut då.. :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
[/quote]LouiseFast man kan ju korsa fram och sedan när man knutit färdigt fördela ut tyget över bysten, alltså så att respektive del i korset ligger över varsitt bröst. Hm :? förstod du?[/quote]

Så egentligen klarar man sig med två sjalar då. En ryggsäck med inbyggd BH och en runt höften :lol: :lol:

sjalare är ett lustigt släkte

/Helen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?