Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilket bärdon skulle du välja?

långsjal
75
65%
kortsjal
2
2%
ringsjal
3
3%
meitai / ABC
5
4%
bärpåse
Inga röster
0%
sele typ ergo/patapum
30
26%
Användarens profilbild
Av trollmamma
Lätt min Lena Dydimos !!!
Den är Super o den kan man bära båda i Axel o Tor (om det skulle behövas )
Av Tyche
Långsjal utan att tveka. Den är så mångsidig :lol:
Användarens profilbild
Av Miamamman
Om ajg bara fick ha en under hela barnets bärtid vart det en långsjal. 4,6m Stork.
fick jag ha en fast byta till en annan eftersom barnet växer skulel ajg först ha en trikåsjal, sedan en långsjal, sedan en ERGO och under alla dessa tre perioderna skulle jag sakna min ringsjal.....
Användarens profilbild
Av Marion
Långsjal, 4,2m. Det räcker för omslutet på mage och rygg, höftkryss och ryggsäck utan att det blir alltför långa svansar. Dessutom kan man använda den från dag ett tills man inte bär längre. Stork Leo eller en fin Didy Indio skulle jag ta.
Användarens profilbild
Av Soffi
Mei tai tycker jag, funkar på både stora och små. Smidig och bekväm, och det går ju att variera utformandet :tumup:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kan inte bestämma mig... :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Just nu skulle jag välja min kombo-mei tai/sele. Midjespänne och långa, utbredbara axelband. Men inte till ett mindre barn, då fick det bli en vävd långsjal. Diagonalvävd och riktigt ingosad.
Användarens profilbild
Av aneeha
Bissa skrev:Jag säger nog ergo. min man vägrar långsjal..
ja, men ETT bärdon måste väl innebära ETT VAR eller?

Jag skulle välja en långsjal, 4,5-4,7 m, trol en easycare, även om den är lite svår att få till på ryggen ibland.
Sambon skulle välja sele eller MT, bara man slipper justera och joxa...
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Skulle välja långsjal, tycker den är bäst :D
Användarens profilbild
Av naggie
Långsjal :rock:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Långsjal definitivt säger jag 8) Maken säger Ergon för det skall vara lätt och enkelt att få upp Jesper på ryggen :wink:
Av ansve9
Valet är lätt: Långsjal. Dels för att man kan bära på alla sätt, och nästan oavsett vilken kropp man har, dels för att sjalen går att ha till ALLT. En sjal kan vara sjal, kudde, filt, täcke, handduk, solskydd, hängmatta, duk...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Med tanke på att jag får väldigt ont av alla selar. Babybjörn, Ergo, Patapum och Toddler så blir det ingen sele.

Med tanke på att jag inte klarar snedbelastning så går bärpåse och ringsjal bort.

MeiTai går bort pga jag tycker remmarna skär in och sen tycker jag det blir tungt.

För min del blir det alla gånger en långsjal på 4.6!!! Måste jag välja färg med så blir det nog min älskade Inka! :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Hm, lite svårt det där, jag använder ringsjalen oftast, men om jag bara fick ha en enda sjal skulle jag nog ändå välja långsjalen. De gånger man använder den går den liksom inte att ersätta med ringsjal.
Användarens profilbild
Av Greta Garn
Definitivt långsjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?