Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kogkarin
Jag har burit för första gången lite längre tid med Ergon idag (ca 45 minuter). Jag fick mycket ondare i axlarna än vad jag får när jag bär i sjal. Har jag gjort något fel?
Användarens profilbild
Av Anso
Se till att dra ihop det där lilla bandet mellan axelbanden ordentligt och kanske flytta ner det en bit på axelbanden. Det fungerar för mig. Sedan så får jag ofta påminna mig själv att inte dra ihop skulderbladen när jag bär fram med Ergon.
Och barnet sitter som i en påse? Se till att barnet inte sitter på/för nära avbärarbältet utan istället en bit ut i sittygget.
Användarens profilbild
Av kogkarin
Hm..hade nog bandet så högt upp så att det inte avlastade alls där. Ska fixa detta. Det där med påsen får jag kolla nästa gång..jag vet faktiskt inte riktigt hur det blev där.

Tack för hjälpen!!
Användarens profilbild
Av Sarai
Bekvämast är det när bandet mellan axelbanden är så långt ner på ryggen att det är svårt att knäppa det. (När barnet är på magen ;) Eventuellt får man lossa på axelbandet, knäppa bröstspännet (så heter det på en ryggsäck) och sedan dra åt axelbanden igen på slutet.
Av luxia
En annan sak är hur man använder höftbältet. Det verkar vara en smaksak, men jag tycker att det är viktigt att det kommer långt ner (spänner det på höftkammarna) samt är lagom åtdraget. Sen lossar jag lite på axelbanden tills jag känner att det mesta av tyngden hamnar på höfterna, så som jag vill ha det. (Jag har en patapum, men principen är ju densamma.)

Du får se dig i spegeln, fundera och testa lite olika spänningar och höjder på de justerbara remmarna tills du blir nöjd! Och som de innan sagt, försök slappna av.
Användarens profilbild
Av Droppen
Angående höftbältet brukar jag inte riktigt ha det vid höfterna utan lite längre upp just för att ta tyngden där istället för på axlarna.
Användarens profilbild
Av melon
Alla verkar ha lite olika tips och trix :wink: , men för min del får jag ont i axlarna när axelremmarna är för dåligt åtspända.
Användarens profilbild
Av Josefin
Jag tror också att kroppen behöver några dagar för att vänja sig. Belastningen är ju annorlunda än med sjal. Jag hade mycket ont i början, men nu inte alls, trots att jag spänner på samma sätt.
Användarens profilbild
Av Gabnus
Jag bär alltid Ergon högt med midjebandet i midjan :-) Det verkar som sagt vara lite individuellt :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?