Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Spider
Dottern har vuxit ur mina trikåsjalar (glad i hågen slog jag till på två när hon föddes...) och nu ska de ersättas med en ny är tanken. Men vad? Det är ju svårt att välja i sjaldjungeln. Vi har en didy som vi båda gärna bär i men den känns lite för varm nu till sommaren. Dessutom kanske båda barnen vill bli burna så då måste man ju ha en till. :roll: Igår var jag hundra på att easy var den vinnande sjalen, men nu läste jag att gåsen också är stretchig på diagonalen, vilket jag har dragit slutsatsen att det är vad vi gillar med didysen. Så... valet verkar nu vara mellan easy och gås. Vad är det för skillnad? Var kan man ev prova båda? Snälla hjälp mig att välja innan jag blir tokig! Och semestern börjar. :?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Rekomenderar Amazona Carry sling !!! sval avlsatande o fina färger :P Jätte bra komplement till Didymosarna som jag anser vara dom bästa sjalarna för oss!!!
Av Spider
Hygglo, som gör det ännu svårare för mig... Är den också diagonalvävd?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Gåsen är tunnare än Easyn, men avlastar säkerligen inte riktigt lika bra. Fast min skrynkliga är förvånansvärt skön och avlastande. Min kille väger 9.5 kg. Jag har dock inte provat med Gåsen på ryggen, utan bara i omslut-X på magen.

Den ena sjalen utesluter ju inte den andra, men om jag skulle köpa bara 1 av dem till att börja med så skulle det bli en Gås just för att det är sommar snart. Sen är den klart billigare också. Och sen har du ju Didyn också, som komplement till svalare dagar.

Gåsen är så tunn att den blir väldigt liten när man viker ihop den.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Spider skrev:Är den också diagonalvävd?
Ja, Amazonas Carry Sling är vävd i korskypert (samma som de randiga Storchenwiege) men den är tunnare än många andra diagonalvävda bärsjalar 8) :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
ta den sjalen du tycker är snyggast!
kvaliten är inte SÅÅ stor skillnad mellan dem olika så du kommer helt klart bli nöjd vilken du än tar.
Så som sagt välj den sjal som är snyggast! 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Spider skrev:Så... valet verkar nu vara mellan easy och gås. Vad är det för skillnad? Var kan man ev prova båda? Snälla hjälp mig att välja innan jag blir tokig! Och semestern börjar. :?
På sjalträffarna i Stockholmsområdet bör du kunna prova både Easy och gauze :wink: Välj sedan den du tycker bäst om 8)

Gauzen kan du även prova hos www.knyt-an.se och Easy hos www.sjalar.nu Båda har direktförsäljning med möjlighet att prova innan köp. Det finns dock ingen försäljare i Sthlm som har både gauze och Easy :wink:
Användarens profilbild
Av April
Hmmm... lånar tråden lite ;-)
Rekomenderar Amazona Carry sling
Är den mjuk också? Om man jämför med Bebina stjärntecken t.ex., hur är den då? :-D

Kram
Av sjaltokan
Bissa skrev:Annars kanske du ska köpa en sele att kompletera sjalen med :twisted:
Skulle också föreslå en sele och en sjal.. :twisted:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Spider skrev:Hygglo, som gör det ännu svårare för mig... Är den också diagonalvävd?
Japp det är ju det den är !!! så den blir klockren på ryggen vilket jag inte riktigt kände med den andra AA Rödrutan !!!

Det är inte så farligt dyr heller http://www.babyheaven.se/info/knyta/rygg_m_knut.htm här knyter jag upp Axel !!!
Användarens profilbild
Av trollmamma
April skrev:Hmmm... lånar tråden lite ;-)
Rekomenderar Amazona Carry sling
Är den mjuk också? Om man jämför med Bebina stjärntecken t.ex., hur är den då? :-D

Kram
Mjuk blir den så fort tungisen suttit i den :P jag tvättade den o det blev ingen skillnad ... men det är skön bomullskänska ... Bebina har jag bara kännt lite snabbt på men jag upplever den mer mjuk eftersom den är tunnare .... slätare typ !!!
Användarens profilbild
Av naggie
Jag har både easy och gås och skulle helt klart satsa på en gås nu till sommaren. Den är fantastisk :love: Tunn och avlastande. Berätta sen vad det blev i shoppingkorgen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?