Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Gör så! :D

Jag brukar köpa på ÖB eller nåt annat billigt ställe... Där är det inte så dyrt. :D Brukar betala 11kr för ett kg färgningssalt så jag förstår ärligt talat inte varför du tycker det var så dyrt? Vad kostade det där du köpte?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
:shock: Det var lite smådyrt, ja..

Nej jag brukar betala 11 för saltet och typ 49 (?) för ett färgpaket.
Av Marika
Tänk på att svart är det som är svårast att färga för att få täckande svart, för det krävs så mycket pigment.
Tex. mattvarp i svart går sönder mycket lättare än ofägad pga att man måste färga så hårt.

Jag tror att ditt problem i detta fall var att det inte var tillräckligt blöt textil.
Vägde du tyget innan?? Det brukar stå på förpackningen hur färgen skall bli till en viss vikt textil.

Jag skulle nästa köra 3 paket färg för att få den riktigt svart. Jag har hållit på att färga textil en hel del och det är ganska dyrt att hålla på och färga. Det brukar nästa gå åt dubelt så mycket pigment till svart för att få det bra.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Ja jag tycker du ska ta två pkt mörkbrun.
Av Marika
För att inte göra dig allt för ledsen så är det nog svårt att få färgen jämn eftersom det redan är flammigt i grunden.

Men eftersom den redan är "förstörd" så kan du ju alltid testa. Jag tror att det som gör att det framför allt inte ser bra ut är att det inte är något djup i färgen alltså inte tillräckligt med pigment. Jag tror att det ser bättre ut om den är ordentligt färgad men ändå flammig om du fattar.

Förresten hade du tvättat ur textilen innan det är jättteviktigt att den är helt utrtvättad.

Jag har misslyckats flera gånger när jag färgat, det är det enda sättet att lära sig tror jag!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
*håller tummarna hårt*
Av belinda
oj så tråkigt att det inte lyckades! men om du fortfarande vill ha brun så tror jag att det funkar om du tar två paket! ser ingen anledning till att det skulle blir flammigt igen. men å andra sidan svart ärju snyggt också! det går nog bra denna gången :D
lycka till!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Belinda - Vad använde du för färg till din bruna Pärla? Har du bild?
Av belinda
Knyttet & K skrev:Belinda - Vad använde du för färg till din bruna Pärla? Har du bild?
jag använde Nitor färg var ute efter herdins men de hade bara de något dyrare Nitor där så...men det blev bra, ska absolut fixa till en bild snart 8)

Bild

här är min bruna, inte den bästa bilden kanske men...
Senast redigerad av belinda den mån jun 05, 2006 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag använde Herdins mörkbruna färg till min. :D
Av belinda
jag la till min bild knyttet&k :floet2:
Av belinda
Knyttet & K skrev:Åh vad snygg :love:

Den var rosa innan? Fanns det bara en mörkbrun?
jupp, rosa innan och det fanns två nyanser tror jag, jag valde mocca i alla fall :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?