Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har allvarliga problem med mina magknytningar, det GÅR inte. Jo, ett Xomslut2 med mobyn får jag till perfekt utan problem, men den bär jag aldrig i då han är så tung att jag får ont överallt. Trots att jag älskar den o den är HUR mysig som helst. Men med den :evil: hoppizen funkar inget =( Den enda jag får till ordentligt som jag har jämt är en Xomslut utan att breda ut tyget, sätter det på sidorna o under rumpan i stället (äsch ni fattar..) Jag gillar den men behöver jag ta ut honom lätt så...ja det går ju inte, han sitter ju som berget o jag måste trassla loss hela sjalen. Jag skulle vilja ha honom som typ dubbelX (kollar babybodens namn på knytningarna) så jag lätt kan få ut honom men...jag lyckas inte, visst, det känns inte obekvämt men det blir så löst, inte jättelöst men jag vill ha det tightare men det går inte. Borde inte en sån knytning vara absolut lättast?? *morr* Är ju tom lättare med ryggknytningarna ju...

Ang ryggknytningarna...om man knyter en ryggsäck, vilken längd är den bästa då? Jag har ju en 5, nåt o den är på tok för lång. Den är så snabb men omöjlig med den längden. Sen undrar jag om tibetansk ryggsäck eller vad det hette, vad är det för skillnad? Önskar fortfarande att det fanns en sida med alla alla knytningar efter varann med namn för jag lär mig aldrig vad dom heter :D
Men jag vågar aldrig gå ut med honom på ryggen då jag inte alls vet vad jag ska göra om han somnar... Har varit ute EN gång men hade då med mig vagnen och la ner honom efter han somnat för vi fick aldrig till huvudet :D
Användarens profilbild
Av Helena
Men om du brer ut korset istället och inte har det inre smokingbältet så jätte hårt, då kan du iallafall först dra isär korset och sedan hala ur honom. Jag tyckte iallafall att det funkade för mig, men sen fick man ju knyta om sjalen såklart när man ville sätta i barnet igen.

Ta med dig en liten spegel ifall du har honom på ryggen utomhus, då kan du se hur hans huvud ligger när han somnar och knyta om en scarf eller något annat. Det är ju lite läskigt i början att gå ut med ryggknytningar, men man vänjer sig. Fast han är väl rätt liten ännu och då är det ju bekvämast förmodar jag att ha honom på magen ifall han somnar.

Men dubbel-x verkar ju vara en bra knytning ifall du vill ta i och ur honom en del. Fast jag tyckte också den var knepig, och nu är det försent, mitt barn sitter aldrig på magen, så jag kan inte träna på den knytningen.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jo jag hade en spegel o konstaterade bara att huvudet låg rakt bakåt o uppåt o hur mitt sällskap än försökte så lyckades hon inte få till det... =/ Men hur knyter man halduken sen?
Användarens profilbild
Av Helena
Man kan knyta scarfen eller halsduken fram på bröstet. Man har den liksom över båda axlarna och gör en knut fram. Eller över bara ena axeln och under den andra, så får barnet mer luft.
Senast redigerad av Helena den tor maj 19, 2005 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helen
Jennelii skrev:Jo jag hade en spegel o konstaterade bara att huvudet låg rakt bakåt o uppåt o hur mitt sällskap än försökte så lyckades hon inte få till det... =/ Men hur knyter man halduken sen?
När jag ska ut och tror att hon kommer att somna, då tar jag lite mer tyg uppe vid nacken. När hon somnat lutar jag mig fram och drar/lirkar lite i övre delen av sjalen så tyget kommer upp på huvudet.

Det är naturligtvis en träningssak och i bland kan jag behöva spänna lite. Oftast drar jag bara lite i tyget och trycker in det under "axelbanden"

Tibetan är en skön knytning. Du kan hitta mina bilder under sjalknytnignar tror jag. Där ska vara en tråd om tibetanen...
Till tibetanen går det åt mer tyg. Jag använder en 4,6 och det blir bara korta tåtar över. Knyter jag vanlig ryggsäck hänger de ner en bra bit.

Så har du en "för" lång sjal så är tibetan en bra knytning. Får du tyg över så tryck in det under barnets rumpa eller köp en kortare sjal :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?