Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mipsan
Nu har fått så mycket inspiration av er alla som är så duktiga och har bestämt mig för att sy en Mei tai, Thaiväskan, och ev en bärpåse.. :oops:

Men (Det är ett stort men här) Hittade en beskrivning på en Mei tai som man kunde byta ut panelen på. Verkar hur bra som helst förutom att måtten är skrivna i inch och jag vet inte riktigt hur jag ska omvandla det till cm.. :shock:
Är det nån som kan hjälpa mig med det?

http://bradley-etheridge.com/MaeMeiTai.htm
Användarens profilbild
Av Linnea
om tum är samma som inch så har jag ett måttband med båda på, kan omvandla åt dig isåf :roll:

annars så har ju www.baranara.se jättefina mönster och satser som man kan köpa/ titta på :D på svenska å i cm :wink:
Användarens profilbild
Av Mipsan
Linnea skrev:om tum är samma som inch så har jag ett måttband med båda på, kan omvandla åt dig isåf :roll:

annars så har ju www.baranara.se jättefina mönster och satser som man kan köpa/ titta på :D på svenska å i cm :wink:
Det var där jag hittade länken till den här sidan. Tyckte det var så fräckt att man kunde byta ut panelen på ryggen efter tycke och smak.

Jag tror att det är det.. :oops:
Användarens profilbild
Av Mipsan
Så här står det:

Shoulder straps 70" x 10"

Back piece 23.25" x 17.25"

Bottom of frame 9.25" x 17.25" (fold in half to make a piece that is 4 and 5/8" by 17.25")

Top of frame 12" x 17.25" (fold in half to make two pieces that are 4 and 5/8" by 13.25")

waist straps 45" x 10"

Det känns som rena grekiskan för mig :roll:
Det är ju inte så roligt om man ska ge upp innan man ens har börjat :twisted:
Användarens profilbild
Av Linnea
ok isåf:

10"=25.4cm
23.25"=59cm
17.25"=43.9cm
9.25"=23.5cm
4"=10.2cm
5"=12.7cm
8"=20.3cm
12"=30.5
13.25"=33.8cm
45"=114.3cm
70" fanns inte med men det lär ju vara 10"*7 :roll:

jaha, det blev kanske lite hattigt å jag vet inte om det är samma som sagt (inch å tum) men isåf är detta det noggrannaste som gick såhär efter en flaska rött :lol: (obs.ett skämt :wink: )

säg till om nåt fattas, Lycka till :D
Användarens profilbild
Av Mipsan
Oj, Tack så jättemycket!! :heart: :vågen: :loving:

Hade inte förväntat mig att jag skulle få svar så snabbt, men det är klart - det här är sjalbarn så egentligen borde jag inte var förvånad. :roll:

Nu fattas bara tyget och symaskinen (låna av mor) sen ska jag sätta igång. Ska försöka hinna köpa tyg imorgon. Som sagt - det kliar verkligen i fingrarna..

Återigen Tack! :app:
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag följde också det MT-mönstret när jag gjorde min, men jag gjorde utan panel. Jag bara tog miniräknaren och satte igång att multiplicera alla mått med 2,5 cm...och läste noooga igenom beskrivningen och slog upp engelska ord jag inte fattade..sen satte jag igång och lyckades hyffsat :D (jag är synovis nämligen ;-))
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Mipsan
mejamy skrev:Jag följde också det MT-mönstret när jag gjorde min, men jag gjorde utan panel. Jag bara tog miniräknaren och satte igång att multiplicera alla mått med 2,5 cm...och läste noooga igenom beskrivningen och slog upp engelska ord jag inte fattade..sen satte jag igång och lyckades hyffsat :D (jag är synovis nämligen ;-))
Lycka till!
Det var ungefär vad jag gjorde igår (Tack vare Linnea så insåg jag att man skulle multiplicera med 2.54) Satt och lusläste allt och tror att jag fattar vad jag ska göra :roll:
Jag kan typ sy raksöm på en gardin i vanliga fall så det här blir en ordentlig utmaning..

Men vill man något tillräckligt mycket så..

Vi ska nämligen åka till Moldavien i augusti och jag tänkte att det kunde vara skönt att ha något lättare att bära knyttet i. (Blir jag tillräckligt kaxig så kanske vi inte ens tar med oss vagnen. :shock: )Annars har jag en hoppis 5.4 som är för varm att ha nu..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?