Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Hmm nu sprider jag mitt "Ergosug" lite här och där... :lol:

Jag tycker det ser lurigt ut att vrida bak barnet i Ergon så jag klurade lite på någon alternativ lösning. (hur lätt är det utan praktik? :wink: )

Om man knäpper på sig "bältet" och sen hivar upp barnet på ryggen och därefter tråcklar på sig Ergons axelremmar? Funkar det?

Äh.. ville mest höra om någon annan gör på något annat sätt än "skruvar runt barnet"
Användarens profilbild
Av marlene
jag gör så, knäpper midjebältet som det ska vara och sen hivar jag wille över axeln och drar till sist upp axelremmarna. Det funkar finfint :lol:
Användarens profilbild
Av Bina
Åh *tummen upp* då blev jag ännu mer säker på att jag skall köpa en... :D
Användarens profilbild
Av Toyya
Bina skrev:Om man knäpper på sig "bältet" och sen hivar upp barnet på ryggen och därefter tråcklar på sig Ergons axelremmar? Funkar det?
Så gör jag, har aldrig provat något annat sätt. Mest för att Karl tycker det är så himla kul att bli hissad över axeln. :D
Användarens profilbild
Av Alven
Jag gör antingen så, eller så kör jag sofftricket. Om jag hissar över axeln och David har mycket kläder på sig är det lite trixigt att få upp ryggdelen ordentligt tycker jag...
Användarens profilbild
Av Anna
Ja så gör jag med. Annars blir det så knäligt med alla kläder. Kör samma teknik med sutemi.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ännu en som gör så, tycker det verkar superbökigt att vrida runt hela selen och ungen samtidigt.
Användarens profilbild
Av mojsan
...lyfter bella upp på ryggen, så hon halvligger på mage, tar tag i ena benet, och kollar av så benen är på rätt ställe. Sen fiskar jag upp axelremmarna, hoppar lite (under glädjetjut) och - klart!
Användarens profilbild
Av Bina
TACK alla tjejer för era svar!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Men om man vrider runt allt snurrar man inte tröjan då? Det stör jag mig på när jag knyter, att man måste dra o böka med tröjan så mkt innan man är klar..
Användarens profilbild
Av Anna
Jo det är väll det jag tycker är mest irriterande. Att tröjan sitter som ett ålskinn snurrat och så får man inte ordning på den något bra igen. Tröjan brukar mest så sådär bred och oformlig ut när jag slitit ett tag. Men som sagt, så gör jag aldrig.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag sätter på midjebältet, sen sätter jag Miles på höften och skjuter bak honom på ryggen, sen slänger jag över axelbanden (vet inte om det är bra att göra så, han kan ju faktiskt få dem i huvudet).
Jag har sutemi, men det är ju samma sak.
Användarens profilbild
Av Hellen
Knäpper också midjebältet först och sen sätter jag Axel på höften och försöker att trixa honom till ryggen. Ibland går det jättelätt och bland är det lite knökigt. Har inte vågat mig på överaxelnsvinget ännu, men det kanske är smidigare....får nog ta och testa det :?

Provade att ha ena axelbandet uppe (löst) och sen bara fiska upp det andra när han är på ryggen men ibland så kan det vara lite knökigt att få in benet rätt. Men jag får kanske träna mer :) Vill ju komma på en bra variant som funkar snabbt och lätt :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?