Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shyme
Sitter här emd 6 m pearl tyg som jag tänkt mig att få till en långsjal att testa med men så kom jag på att det kanske är bra att tvätta tyget innan jag syr.

Men hur gör jag??? ... släger in hela tyget som det är, eller klipper till det innan? Det är ju lä'ttare att dela på mitten (lpå längden) nu när det finns ett veck där. ska jag sicksacka innan eller??

Förutom en långsjal har jag tänkt mig en eller ett par ringsjalar, i princip borde tyget räcka till 3 om det inte krympar för mycket.

Totalt hjärnsläpp just nu så jag klarar inte av att tänka vad som verkar bäst.. :lol:
Användarens profilbild
Av funshine
skulle nog tvätta innan klipp. annars måste du ju sicksacka långsidorna för att det inte ska repa upp sig.
Av belinda
jag hade samma funderingar när jag skulle fixa till mina pearlsjalar, jag klippte och sick-sackade, men det var inte det bästa, borde ha tvättat innan jag klippte i det :wink: men jag kan rekomendera att sicksacka kortsidorna, för det gjorde inte jag och de repade ganska mycket :?
lycka till!
Användarens profilbild
Av zandrama
Tvätta innan du klipper! Zz ev kortsidorna.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag kommer att zickzacka mitt tyg innnan jag tvättar det i 60 grader. Då har det förhoppningsvis krympt klart sedan och jag vet hur mycket tyg jag faktiskt har att sy i. Klipper ingenting innan.

Tack igen, förresten :urule:
Användarens profilbild
Av Blixa
Belinda: Har du något direkt minne av hur mycket pearl-tyget krympte?
Av belinda
Blixa skrev:Belinda: Har du något direkt minne av hur mycket pearl-tyget krympte?
nej inte exakt, men tror inte särskilt mycket faktiskt, och jag tvättade ändå i 60 grader, men jag mätte aldrig själv exakt innan så jag vet inte hur mycket det krympte :blahblah:
Användarens profilbild
Av Blixa
Då borde det bara krympa någon/några procent och inte så mycket mer förhoppningsvis. Tack för hjälpen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?