Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pia
Hur knyter jag bäst om jag vill ha min kille framåt. Är ny på sjal, men redan hel såld, kommer aldrig använda BB igen, men saknar att kunna ha min son framåt. Hur knyter jag bäst.
Brukar knyta kors, med smokingbälte utanpå.

Har idag en elastisk sjal, vad skall jag köpa för vävd tycker ni. Någon lättanvänd, snygg och inte för dyr :D
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Så roligt att du gillar sjalbärandet!

Att bära framåt i långsjal är lite svårt att få till på ett ergonomiskt sätt både för dig och bebben.
För dig så blir det tyngre eftersom barnet hamnar längre ut ifrån kroppen.
För barnet så innebär det att ryggen blir uträtad och att benen kommer att hänga lite utsträckta.

Jag vet att trikåsjalar ibland har med instruktioner på att bära framåt och då med den knytning som du beskriver.

Annars kan man ju också bära barnet på höften med en långsjal (höftkryss och man kan också göra ett sk. omslutet höftkryss för lite mer stabilitet) Men när man bär på höften så bör man inte bära lika länge eftersom det snedbelastar axlar, nacke och rygg på den som bär.

Hanna som nu är 8½ månad är helt nöjd med att åka vänd emot min bröstkorg-hon ser det hon vill och när hon inte vill se mer så vänder hon sig mot mig. Den möjligheten har inte ett barn som bärs framåt utan utsätts för väldigt mycket intryck.

Man kan ju göra xomslut med smokingbältet innerst och då kan man reglera krysset-inte dra upp det över barnets rygg och då sitter barnet lite friare och kan röra sig mer/se mer eller välja att dra upp kryssdelarna över barnets rygg och nacke när det är dags för vila.

Nu vet jag ju inte hur gammalt ditt barn är och jag är även helt medveten om att en del barn verkligen gillar att åka framåt och herregud då ska de väl får göra det - det finns ju inga absoluta sanningar.
:wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Det finns ju något som heter buddah-knytningen och då sitter barnet med benen i kors, det ska tydligen vara lite mer ergonomiskt. Fast jag tyckte ändå att det blev betydligt tyngre att bära så, barnet kan ju liksom inte hjälpa till med bärandet när det sitter framåtvänt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?