Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har precis köpt en sittvagn till L och meningen var att jag skulle klä om den men nu börjar jag tveka.

Hur svårt och jobbigt är det egentligen? På en skala från ett till tio? Jag förstår ju att det skiftar från person till person men om ni jämför med att sy tex en MT eller en thaiväska eller muddbyxor(det enda jag syr nu för tiden :oops: )?

Just nu är klädseln blommig och det skulle nog gå att leva med den men det skulle absolut bli en snyggare vagn i tex vinröd manchester. Frågan är alltså: Är det värt slitet?

Lägger in en bild på vagnen också
Bild
Användarens profilbild
Av VenusLi
Jag håller just nu på och klär om sittvagnen och det går riktigt bra än så länge. Men jag bävar för sufletten.... :hmm: Är det någon som har några tips?

Men jag tycker att det var ganska så snyggt tyg på din vagn är det tyg eller galon ?
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Lise skrev:Jag håller just nu på och klär om sittvagnen och det går riktigt bra än så länge. Men jag bävar för sufletten.... :hmm: Är det någon som har några tips?

Men jag tycker att det var ganska så snyggt tyg på din vagn är det tyg eller galon ?
Tyg, lite luddigt. Känns väldigt tunt så jag tänker nog sy på den nya klädseln på den gamla.

Kul att det finns fler :D Vi kanske får ha en klä-om-vagnen-träff i Uppsala? :lol:
Användarens profilbild
Av VenusLi
Kajsabajsa skrev:
Lise skrev:Jag håller just nu på och klär om sittvagnen och det går riktigt bra än så länge. Men jag bävar för sufletten.... :hmm: Är det någon som har några tips?

Tyg, lite luddigt. Känns väldigt tunt så jag tänker nog sy på den nya klädseln på den gamla.

Kul att det finns fler :D Vi kanske får ha en klä-om-vagnen-träff i Uppsala? :lol:
Bra idé! Beundra hur fina vagnar vi har fått till...
Har du köpt tyg?
Användarens profilbild
Av funshine
Det är faktiskt inte så svårt som det ser ut.
Trixet med suffletten är att den vrängs på ställningen i takt med att du syr fast innertyget för hand. Det är alltså lite bökigt att komma åt så sömmen blir lite kaosartad men eftersom den inte syns när det är klart är det ju ingen fara. Ett tips är att ta en dubbelt så lång tråd som du behöver trä på nålen och knyta ihop båda ändarna då tappar du inte bort nålen eftersom den sitter fast i tråden. Kan ju bli lite bökigt annars. Sedan får du nog sy fast alla bågar samtidigt dvs påbörja en dm på en båge och sedan hoppa till nästa och sy en dm osv.
Tips till dynan om du är lika dum som jag och bestämmer dig för att bebisen ska ha mer stoppning så trä i i efterhand istället för att sy fast i sidsömmarna. Hade som mest tre lager vadd och fyra lager tyg att sy i. Det gick lite trögt.
Användarens profilbild
Av boosten
Jag hoppas verkligen det inte är alltför svårt, för jag har just köpt tyg och sprättat upp den gamla.. Men folk säger ju att det inte är alltför svårt, och jag är rätt godtrogen så.. :roll:
funshine skrev:Det är faktiskt inte så svårt som det ser ut.
Trixet med suffletten är att den vrängs på ställningen i takt med att du syr fast innertyget för hand. Det är alltså lite bökigt att komma åt så sömmen blir lite kaosartad men eftersom den inte syns när det är klart är det ju ingen fara. Ett tips är att ta en dubbelt så lång tråd som du behöver trä på nålen och knyta ihop båda ändarna då tappar du inte bort nålen eftersom den sitter fast i tråden. Kan ju bli lite bökigt annars. Sedan får du nog sy fast alla bågar samtidigt dvs påbörja en dm på en båge och sedan hoppa till nästa och sy en dm osv.

Men vadå? Hur menar du? På min vagn var inte innertyget fäst i bågarna, var din det?
Användarens profilbild
Av funshine
Ja det var en tygremsa runt bågen som var fastsydd i sömsmånen på innertyget. Utan den faller tyget ner i ansiktet på bebisen. Hur är din sufflett konstruerad?
Användarens profilbild
Av grynflingan
En sån fin vagn!! :D :D Jag gillar de vagnarna supermycket.
Jag hade en brio liggvagn -84 i blå plyschklädsel till min son född -98 och en liknande sittvagn som på din bild (dock marinblå klädsel). Tyvärr har jag inte kvar någon av dem... men jag kan säga att tycker de vagnarna är av grym kvalité!
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag har klätt om en brio duett, men jag orkade aldrig med sufletten.
Det har säkert inte varit så krångligt men jag skulle ju bara ha den som slit och släng-vagn, så sufletten var inte så nödvändig.
Övrigt på vagnen är ialla fall väldigt lätt.

Bra svar va? :wink:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har def bestämt mig för att klä om den. Nu gällerdet bara att hitta ett snyggt tyg. Ska ned på Ohlssons idag för att se om de har nån fin manchester. Annars kanske det är värt att åka till Tygvaruhuse i Sthlm. Nån som varit där?
Användarens profilbild
Av Elin G
Kajsabajsa skrev: Annars kanske det är värt att åka till Tygvaruhuse i Sthlm. Nån som varit där?
Japp, i Sickla. De hade en del fin manchester, men om det fanns nån vinröd minns jag inte. Men eventuellt ska jag dit nästa vecka, så i så fall kan jag ju kolla då.
Användarens profilbild
Av Elin G
Passade på att slinka in på Tygvaruhuset/Kilotex i Veddesta-Barkarby när jag hade vägarna förbi. De hade brun och grön mellanrandig manchester som var snygg, men ingen vinröd.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Elin G skrev:Passade på att slinka in på Tygvaruhuset/Kilotex i Veddesta-Barkarby när jag hade vägarna förbi. De hade brun och grön mellanrandig manchester som var snygg, men ingen vinröd.
Tack för att du tänkte på mig :D Brun skulle nog gå det med... Ska ta en runda till här i stan så får vi se vad jag kan hitta. Vill sätta igång NU men det är ju lite svårt utan tyg :(
Av Sussi med Maja
Hittade du något tyg? Hade du det i kassen? Glömde fråga, blev lite stressad av den "snygga" parkeringen :)
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Köpte smalrandig, mörkblå manchester men har redan ångrat mig så när maken vaknar från sin middagslur ska jag rusa ned på stan igen och byta. De hade ett rött tyg i indisk bomull på Ohlssons som jag kommit på att jag hellre vill ha. Innertyget i suffletten och dynan ska jag sy i sånt där hjärtetyg :love: från Åhlens.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?