Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fulfot
Har inte använt min gås mycket, har problem med att knyta så den sitter skönt. Sjalade in dottern nyss och hon somnade efter 3 minuter och snusar så gott nu. :heart:
Men nu till problemet, tycker att tyngden kommer på axlarna, har försökt sprida ut ordenligt över ryggen och knytit tajt.
Knyter den som heter "The Wrap Cross Carry", På magen, smokingbältet underst och krysset utanpå. Sedan tycker jag inte om när det blir mycket tyg på axlarna, obekvämt när tyget ligger mot halsen och obekvämt när tyget går ner över axlarna när man inte kan lyfta på armarna. Har försökt skrynkla ihop tyget men det gör ont där det ligger mer tyg. Har försökt vika man tycker att kanter skär in då.

Någon som har några tips?
Användarens profilbild
Av Panakeia
knyt smokbältet hårdare, dvs MKT hårt och axlarna lösare, så tror jag du får det bättre...
Användarens profilbild
Av sirisirius
Har du testat att dra ner tyget över armarna så att det kommer bort från halsen och sedan vika upp den kanten som är nere över armen så att tyget blir dubbelvikt men utbrett??
Oftast gör jag det innan jag knyter krysset.

Hoppas att du förstår vad jag menar. :roll:
Användarens profilbild
Av Fulfot
Panakeia skrev:knyt smokbältet hårdare, dvs MKT hårt och axlarna lösare, så tror jag du får det bättre...
OK
sirisirius skrev:Har du testat att dra ner tyget över armarna så att det kommer bort från halsen och sedan vika upp den kanten som är nere över armen så att tyget blir dubbelvikt men utbrett??
Oftast gör jag det innan jag knyter krysset.

Hoppas att du förstår vad jag menar. Rolling Eyes
Förstår precis. Gjorde så fast efter jag hade knytit krysset. Är nog enklare att göra innan men hur gör man det utan att barnet trillar ur?
Användarens profilbild
Av Fulfot
Bissa skrev:jag tycker gåsen skär in. för mig funkar den inte till en lite tyngre bebbe
Räknas 8 kg som tung?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Drar du åt smokingbältet taight och sedan håller i båda ändarna så funkar det.
Tottas väger 9 kg och jag tyckte det funkade i gåsen men det är ju inte lika skönt som en tjockare vävd och man får vara noga med knytet.
Användarens profilbild
Av naggie
Gåsen är ju inte den mest avlastande sjalen direkt. Jag gillar min jättemycket men skulle inte ta den på en långpromenad direkt. Min bebis väger nästan 9 och jag drar åt så att bältet är jättetajt (som du redan har blivit tipsad om) och tycker att jag får en skön knytning.
Hoppas att ni kommer överrens snart för gåsar är ju för snygga :D
Användarens profilbild
Av Fulfot
naggie skrev:Gåsen är ju inte den mest avlastande sjalen direkt. Jag gillar min jättemycket men skulle inte ta den på en långpromenad direkt. Min bebis väger nästan 9 och jag drar åt så att bältet är jättetajt (som du redan har blivit tipsad om) och tycker att jag får en skön knytning.
Hoppas att ni kommer överrens snart för gåsar är ju för snygga :D
Ja, vi får öva mer. Men om gåsen inte är bra för långpromenad då får jag ju köpa en till sjal... Vad ska jag då ha???
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
På senaste sjalträffen tipsade boosten om att knyta Xomslut2 istället för vanligt Xomslut. Värt att testa iaf :D
Användarens profilbild
Av Fulfot
Knyttet & K skrev:På senaste sjalträffen tipsade boosten om att knyta Xomslut2 istället för vanligt Xomslut. Värt att testa iaf :D
Är det den knytningen man brukar göra med trikåsjal, dvs med krysset under?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Men åhh...jag älskar ju min till 12 kg Linus, tycker den avlastar superbra och är lättknuten o helt underbar! Träna träna för den är verkligen jätteskön! Skönare än hoppizen o didyn jag har...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Fulfot skrev:
Knyttet & K skrev:På senaste sjalträffen tipsade boosten om att knyta Xomslut2 istället för vanligt Xomslut. Värt att testa iaf :D
Jepp! :D
Användarens profilbild
Av Fulfot
Knyttet & K skrev:
Fulfot skrev:
Jepp! :D
Jag börjar lära mig! 2 knutar kan jag nu! :D
Är det inte svårt att få upp smokingbältet när sjalen inte är elastisk? :hmm:
Användarens profilbild
Av Fulfot
Bissa skrev:
Fulfot skrev:
Jo och så krävs endel träning innan man får till det lagom löst/tight

Önskar en sjal som knyter sig själv, en perfekt knytnig också. Får aldrig till knytningen när man ska gå länge. Om man bar ska bära en kort tur, typ till brevlådan 50 meter så blir det bra. Förstår inte varför det blir så? :hmm:
Användarens profilbild
Av naggie
Fulfot skrev:
Bissa skrev:
Fulfot skrev:
Jo och så krävs endel träning innan man får till det lagom löst/tight

Önskar en sjal som knyter sig själv, en perfekt knytnig också. Får aldrig till knytningen när man ska gå länge. Om man bar ska bära en kort tur, typ till brevlådan 50 meter så blir det bra. Förstår inte varför det blir så? :hmm:
:shock: Trodde att det bara var jag som led av det syndromet. Jag fattar inte heller varför "gå ner till tvätten-knytningen" är tusen gånger bättre än "gå långpromenad-knytning" Är det att man anstränger sig för mycket?
Skönt och veta att det finns fler i alla fall :hellu:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?