Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smulan
Jag har verkligen ingen koll på selarna :hmm: , men känner mer o mer att vi behöver en. :roll: Vilken ska man ha?? Vad är skillnaden på dom egentligen??
Vår lilla tjej är snart nio mån.. hur länge kan man bära i dom ungefär. Läste ngn stans att ergon rek upp till 18kg.
Hur länge bär ni andra i selarna??
Användarens profilbild
Av marlene
ERGOn funkar väl till runt 27 kilo?

ERGO är nog det jag har använt mest, den går snabbt, avlastar bra och är lite svalare än sjal och sambon har använt den.
Användarens profilbild
Av smulan
Ja.. det e framförallt min man som gärna skulle ha en.. han tycker det är lite krångligt med sjalen, hur man nu kan tycka det.. :roll:
Användarens profilbild
Av sus
smulan skrev:Ja.. det e framförallt min man som gärna skulle ha en.. han tycker det är lite krångligt med sjalen, hur man nu kan tycka det.. :roll:
Om han är en "normalstor" man eller större så tror jag att Ergon passar bättre. Patapumen funkade inte alls på min man som är lite bred över ryggen, remmarna var helt enkelt för korta.
Användarens profilbild
Av smulan
Om han är en "normalstor" man eller större så tror jag att Ergon passar bättre. Patapumen funkade inte alls på min man som är lite bred över ryggen, remmarna var helt enkelt för korta.[/quote]

Ja han e ganska stor.. Så det var ju bra att du skrev det.. Tack ska du ha!!
Användarens profilbild
Av smulan
oj då.. det blev vist lite konstigt, hur gör man för att få in den lilla vita rutan om man vill svara ngn??
Användarens profilbild
Av diddeldi
smulan skrev:oj då.. det blev vist lite konstigt, hur gör man för att få in den lilla vita rutan om man vill svara ngn??
du klickar på rutan i övre högra hörnet i personens inlägg, där det står "citera". sen skriver du bara ditt meddelande efter texten som kommer upp :wink:

vi har sjalträff i göteborg på onsdag, du kan komma och prova ergo om du vill?
Användarens profilbild
Av smulan
diddeldi skrev:
smulan skrev:oj då.. det blev vist lite konstigt, hur gör man för att få in den lilla vita rutan om man vill svara ngn??
du klickar på rutan i övre högra hörnet i personens inlägg, där det står "citera". sen skriver du bara ditt meddelande efter texten som kommer upp :wink:

vi har sjalträff i göteborg på onsdag, du kan komma och prova ergo om du vill?
Nu testar jag det då!!
Jag testade Fridas ergo lite snabbt för ett tag sedan.. o så gjorde även min man o han gillade den!! :D
Men jag har aldrig sett en patapum så det var lite därför jag undrade.. men det lutar nog åt att du får sälja en ergo snart!! :wink:
Tycker du att det funkar bra att bära din son i en sån? Han e väl över året??
Användarens profilbild
Av diddeldi
smulan skrev: Tycker du att det funkar bra att bära din son i en sån? Han e väl över året??
jag tycker det funkar bra både på magen och ryggen :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
smulan skrev:Jag har verkligen ingen koll på selarna :hmm: , men känner mer o mer att vi behöver en. :roll: Vilken ska man ha?? Vad är skillnaden på dom egentligen??
Vår lilla tjej är snart nio mån.. hur länge kan man bära i dom ungefär. Läste ngn stans att ergon rek upp till 18kg.
Hur länge bär ni andra i selarna??
Det går mycket bra att bära i både Ergo och Patapum upp till ca 3 års ålder (18 resp 20 kg enligt tillverkarnas rekommendationer). Skillnaderna mellan selarna beskrev Bissa mycket bra :) Tillägg: En annan skillnad är priset. Patapum är lägst i pris, Patapum lite dyrare (skiljer 50 kr mellan vanliga Patapum och Toddlern) medan Ergo kostar ytterligare ett par hundralappar mer :wink:

Som sagt prova gärna både Ergo och Patapum innan köp eftersom de passar lite olika på olika personer. Så kan ni sedan välja den som passar er allra bäst :wink: .

Det går mycket bra att prova både Patapum och Ergo på sjalträffarna i Göteborgsområdet :wink: Finns flera av de som kommer på sjalträffarna som kan ta med sina Ergo. Jag har också möjlighet att ta med vår (läs: mannens) Ergo. Jag tar även gärna med min Patapum :D Plus att jag även har en snygg svart Patapum Toddler 8) som jag gärna tar med mig antingen på sjalträff eller om du vill kika på dem vid annat tillfälle :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
Bissa skrev:
smulan skrev:han tycker det är lite krångligt med sjalen, hur man nu kan tycka det.. :roll:
det tycker min man också
Samma här! Därför köpte vi en Ergo, kändes mer rejäl än Patapum.
Av Aelia
Jag har en ergo och har provat patapum, och ergo är klart bättre tycker jag
Av sjaltokan
Ni kan inte prova både Patapum och Ergo, finns ju både sjalambassadörer och sjalträffar.. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?