Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kathy1
Jag har bestämt mig för att börja bära dottern som snart är 8 mån i sjal! Hon väger 8 kilo och är 65 cm lång! Hon VÄGRAR att sitta/ligga i sin vagn, hon älskade det förut...men nu går det inte och jag orkar inte bära henne på armen...
Jag hade inte tänkt att bära henne jämt, utan funderar starkt påe n ringsjal.
Hur länge kan man anävnda en sådan?

Eller är jag helt ute å cyklar...
Jag har läst och läst på forumet och suger i mig info... blir sååå sugen på att ha en engen. Man kanske ska börja med en ringsjal?? För att sedan se om man ska köpa en knytsjal??
Användarens profilbild
Av marlene
Ringsjal kan man använda så länge man orkar bära, men dom avlastar inte så bra så det är inget man bär länge i. Men det kan ju vara en bra början, dom är jätte enkla att sy och man kan komma rätt billigt undan (ringar från runt 50kr och tyg på ikea 19kr metern, behövs ca 2 meter)
Användarens profilbild
Av KATARINA
bär Elias som väger nästan 11 kilo i en Huggababy Sling. Kan bära länge utan att det blir tungt.
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Var bor du?
Finns det ingen i närheten som du kan få prova hos. Tex. försäljare eller på en sjalträff. De flesta som bär i sjal visar också glatt och många har mer än en sjal så man kan få prova lite olika saker.

Jag bär vår dotter 14 månader och drygt 8 kg i långsjal på ryggen ( mest)
andra allternativ är Bärsele eller fyrkantssjal.

Ringsjal är kanon, men jag använder den mest för kortare turer. Till bilen, till tvättstugan.

Någon skrev tidigare i en annan tråd att ringsjal använder man oftast när "vanliga" människor bär på armen, långsjal när de kör i vagn.
En generalisering, men det stämmer ganska bra.

Lycka till
/Helen
Användarens profilbild
Av Kathy1
:D
tack alla som svarat!!
Jag bor på Ingarö, utanför Stockholm och har sett att Saltsjöbaden har någon som man kan få prova sjalar hos...
Av Alexandra
Du får gärna komma ut till mig och prova sjalar, jag bor oxå på värmdö! :D Vet ju inte var på ingarö du bor, men jag skulle tippa på att det tar nån kvart att åka hit från Brunn med bil.
jag har både ringsjal, olika långsjalar och Ergo.
Skicka mig isf ett PM eller mail!
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

Som de andra säger är mest Ringsjalen för kortare turer... Helst om du inte "övat" upp dina muskler från start (dvs. börjat när barnet var liten och sedan ökat vikten, när barnet vuxit). Om du tycker det verkar krånligt med långsjal, blir mitt förslag att du testar en sele som t.ex. Ergo, Patapum elller Sutemi...

Kram
Användarens profilbild
Av Kathy1
åh..nu är jag här igen med massor av funderingar.

Vi testade BB när hon nyfödd... men hon gillade aldrig det där, men jag antar att det itne är detsamma som dem selarna som April pratar om?!

Min lilla flicka föddes två månder för tidigt och va pytteliten (1700 gram), hade jag vetat att det existerade sjalar så skulle jag köpt en på momangen, de älskar ju att ligga i känguruposition....

Träna upp ryggen mer får väl bli ett mission då! 8) fast efter allt bärande så är den ganska så fit! :wink:
Användarens profilbild
Av April
I selar som Ergo, Patapum och Sutemi,så sitter barnet ergonomiskt riktigt med benen, vilket de inte gör i BabyBjörn. I dessa sitter barnet som i grodposition och då blir det ingen belastning på barnens ben...

Åk hem till Alexandra och prova. Hon har ju även en Ergo :-D Alltid lättare när man får prova några stycken olika alternativ ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Helen
Kathy1 skrev:Min lilla flicka föddes två månder för tidigt och va pytteliten (1700 gram), hade jag vetat att det existerade sjalar så skulle jag köpt en på momangen, de älskar ju att ligga i känguruposition....
Jag sålde en trikåsjal till en familj för ett par veckor sedan där killen då fyra veckor gammal och 1800g tung trivdes direkt. De fullständigt älskar den.
Jättekul och ett jättelyft för både mamman och pappan.
Kul :D
Användarens profilbild
Av Kathy1
Helen:underbart ju! Hade jag vetat att det fanns så... det gör nog susen!
Ska få hjälp nästa torsdag av Alexandra! :-)
Ska bli skoj!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?