Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Väntar hem min enligt många "mindre bra" BäraBarnsjal, jag har sett att Hoppediz har en kortare variant också...Så nu till min fråga: kan man knyta annat än en ring med den längden? *novis*

Anledningen till mitt köp :roll: den är så fiiiin och matchar vagnen som filt i sommar :D
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har sytt fast ringar på min och är jätte nöjd med den som ringsjal :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
Vi funderade på om HöftX skulle gå, jag tror att det kan funka om man inte är så stor och har en rätt liten unge. Enklaste varianten av ryggsäck funkar också.
Användarens profilbild
Av Bina
Tack tjejer för era svar!
marlene64 skrev:Jag har sytt fast ringar på min och är jätte nöjd med den som ringsjal :lol:
*ler* ash ringsjal har jag ju redan... men jag skall ha det i åtanke om den bara kommer tjänstgöra som filt i vagnen!
Kristina skrev:Vi funderade på om HöftX skulle gå, jag tror att det kan funka om man inte är så stor och har en rätt liten unge.
*skrattar* då funkar det inte på oss...
Av Alexandra
Kristina skrev:Vi funderade på om HöftX skulle gå, jag tror att det kan funka om man inte är så stor och har en rätt liten unge. Enklaste varianten av ryggsäck funkar också.
Min syrra får till höftX med sin bärabarn, hon är lång och smal och bebin är en rätt liten och smal 1åring.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag knyter ryggsäck med bära barn.

Bild
Användarens profilbild
Av sus
Suskiv! Var knyter du ryggsäcken? Där bak under rumpan eller?

Jag har lyckats få till ett höft X men tycker inte det är så bekvämt för kanterna på sjalen skär in lite.
Användarens profilbild
Av Alex
Jag knyter under rumpan när jag använder min bärabarn som ryggsäck. Det är lite pilligt, men det går! Annars kan man ju bära på höften oxå. Men var är höftX? Kan någon visa bild?
Användarens profilbild
Av Suskiv
sus skrev:Suskiv! Var knyter du ryggsäcken? Där bak under rumpan eller?
Japp, tycker det fungerar bra att knyta så.
Användarens profilbild
Av Bina
Suskiv skrev:Jag knyter ryggsäck med bära barn.
ÅH det finns hopp för att den skall bli mer än filt och ett fint tygstycke! :D
Användarens profilbild
Av Kristina
Alex skrev:Jag knyter under rumpan när jag använder min bärabarn som ryggsäck. Det är lite pilligt, men det går! Annars kan man ju bära på höften oxå. Men var är höftX? Kan någon visa bild?
Såhär: http://www.kangarookorner.com/k_how_did ... arry.shtml
Användarens profilbild
Av mojsan
..jag gillar bärabarnsjalen nu, till något större barn som våra. Bärabarn är ju dock inte så bra nybörjarsjal, dels är det nog lite knepigt med mindre barn, men framför allt behöver man öva sig på att knyta innan det flyter. Inte som elastisk sjal där man lixom kan tuta o köra... Jag har den som vagnstäcke, och nödsjal för vanlig höftbärning och enklaste ryggsäcken.
Av Alexandra
mojsan skrev:Bärabarn är ju dock inte så bra nybörjarsjal, dels är det nog lite knepigt med mindre barn, men framför allt behöver man öva sig på att knyta innan det flyter. Inte som elastisk sjal där man lixom kan tuta o köra...
Håller verkligen med!
Igår provade jag att göra en "bärabarn-knytning" med min Hoppis (den är ifs lång, men ändå...) och det var bra trixigt, trots att jag är gammal sjal-räv och att Tindra är extremt samarbetsvillig (hon hänger sig fast vid mig som en liten apa när jag knyter... :lol: )
Användarens profilbild
Av Suskiv
Kristina skrev:
Alex skrev:Jag knyter under rumpan när jag använder min bärabarn som ryggsäck. Det är lite pilligt, men det går! Annars kan man ju bära på höften oxå. Men var är höftX? Kan någon visa bild?
Såhär: http://www.kangarookorner.com/k_how_did ... arry.shtml
SÅ kan inte jag bära. Bära barn-sjalen är för kort för det.
Användarens profilbild
Av Alex
Jag kan få till höftX-et med sjalen, men får ju dock inte ner barnet...Jo, i brösthojd!! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?