Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skit också, i förrgår tog min symaskin sin sista söm någonsin. Min trotjänare och första symaskin vill inte sy en mm till. Den har på det senaste sytt lite fula sömmar, ojämna stygn och låtit som en gammel rostig harv och plötsligt så tog det helslut! Dessutom har den mage att passa på när jag just har hittat riktig syglädje, har en hel flyttkartong med projekt och klippt en hel del tyger både för min och andras räkning. För att extra strö salt i såren så köpte jag idag några underbara 70-tals tyger som jag inte kan sy i och budgeten medger nog inte nyköp heller.
Tack och lov har jag redan förhandsvarnat Marcy att jag kommer och syr i hennes kök på söndag och hon protesterade inte högljutt :D

*klaga klaga* om man ändå kankse skulle köpa en harry boy?
Användarens profilbild
Av marlene
men vilken elak en... :?

Du får låna min ett tag om du vill, den står ändå bara och samlar damm just nu. ärligt talat kommer jag inte ens ihåg vad det är för märke :oops: men den är hyfsat ny drygt 3 år.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Stackars dig :cry: Jag förstår precis hur katastrofalt det är!! Min mormors gamla Eva brakade ihop när jag behövde den som bäst och det var en tragedi. Som tur var hittade jag en billig, bra symaskin med alla sömmar man beöver så nu kan jag sy igen!

Hoppas du får låna en maskin tills du kan köpa en ny :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
dorotea skrev::shock: Hur ska man kunna leva utan symaskin?? :shock:
Vågar inte tänka på det... går det överhuvudtaget?!

(men Anna, blev det ingen overlockmaskin ändå?)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Åh vad jobbigt...jag hade en gammal gammal Bernina och en dag när jag sydde började den morra...som inne i maskinen, så jag sprang därifrån och sen funkade den inte mer. Tror den brann...det skulle bli så dyrt att laga att jag slängde bort den.
Hade en till nästan likadan maskin i garaget som var glapp som jag hade tänkt kasta men jag tog den till reparatören för att höra vad det skulle kosta att laga. Första gubben sa att det inte gick o dyrt skulle det bli ifall det gick o ojojoj... Så kom reparatören "jamen man skruvar bara här" *skruv skruv* och vips var den lagad och gratis blev det :lol:
Anledningen till att jag inte använder den nu är mest för att kontakten passar inte i köket och jag har ingen bord att ställa den på nån annanstans i lägenheten :roll:
Användarens profilbild
Av Anna
CrazyMagpie skrev:

Jo :oops: jag har faktiskt en overlockmaskin. Men den är liksom inte rätt maskin till att sy på orangea kantband på de fina bruna och rönnbärsmönstrade hjälmmössorna som skulle provsys :roll: (äkta gammalt tyg...som ligger där och retas)

Får man låna pengar av sina barn till en symaskin tro?
Användarens profilbild
Av zandrama
Anna skrev:
CrazyMagpie skrev:

Jo :oops: jag har faktiskt en overlockmaskin. Men den är liksom inte rätt maskin till att sy på orangea kantband på de fina bruna och rönnbärsmönstrade hjälmmössorna som skulle provsys :roll: (äkta gammalt tyg...som ligger där och retas)

Får man låna pengar av sina barn till en symaskin tro?
Om man syr saker till barnen så borde man ju få det. Tycker jag. :lol:
Användarens profilbild
Av Anna
haha, snälla Jan (sambons klasskamrat) skulle programera i veckan och han inte sy så jag får nog låna hans fina pfaff två tvckor och sedan åker vi till mina föräldrar 7 veckor så nu kan jag avvakta tills efter sommaren.
Användarens profilbild
Av aha
Anna skrev:haha, snälla Jan (sambons klasskamrat) skulle programera i veckan och han inte sy så jag får nog låna hans fina pfaff två tvckor och sedan åker vi till mina föräldrar 7 veckor så nu kan jag avvakta tills efter sommaren.
Ibland är det lustigt hur saker löser sig :D
Skönt att du inte behöver reta dig på tyget längre :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vet hur det känns med maskiner som lägger av. Min huskvarna la av mitt i tygblöje sömnaden. Så här sitter jag med massor av syprojekt, två halvfärdiga pocketblöjor och en 25-30 år gammal symaskin som vägrar sy ett stygn till. Tyvärr känner jag ingen som kan låna ut en maskin och inte heller har jag råd att köpa en ny den närmsta tiden. :evil: :hopmad: :cry:
Användarens profilbild
Av aneeha
Vilken tur att du fått låna maskin!

Lustigt med detta inlägg, för samma hände mig i förrgår!! Kan det ha nåt att göra med förtrollade namn för vi heter samma?? Och mitt i pocketsömnaden, eftersom jag fått tillgång till att låna/hyra KAM-press. Min fantastiska Huskvarna 60-tal i grönmetallic som varit mormors och som jag oljat och underhållit enligt regelboken. Men jag har lämnat in den och han på affärn trodde att det nog skulle bli en enkel lagning * hoppas, hoppas*. Och när jag beklagade mig för grannen sa hon: jag har två och använder ingen av dem, du får låna en så länge du vill. Oj vad tacksam man blir då...
Användarens profilbild
Av mejamy
Ja det var ju verkligen skönt att du fick låna en! För jag vet också hur frustrerande det är när maskinen brakar ihop...hade först en som jag fått ärva av min mans mormor. Den funkade bra tills en dag när den bara fick spelet och vägrade mata tyget mm mm och sömmarna var inte värda namnet..vart arg som ett bi resten av den dan... :hopmad: lämnade in den och det skulle gå på närmare 800 spänn. Kör för det tänkte jag, men samma dag jag skulle hämta den ringer karln och säger att det skulle gå på ytterligare 1500.... :angry: och då vart det för dyrt för min del... :cry:
Och jag som just upptäckt syglädjen, köpt PUL och allting... :( Men sen åkte vi till svärisarna och jag sydde både pockets och Mei Tai där..och då klämmer svärmor ur sig (när hon ser hur dessperat jag är :wink: ) att det finns en gammal skralltig maskin jag kan låna :D Okej, inte den bästa man kan ha att sy på, men jag är själaglad av att öht ha en maskin! :D Och kreativiteten bara flödar... :lol: Ser dock fram emot den dag jag kan köpa en bra maskin...
Användarens profilbild
Av April
:cry: Tycekr synd om dig! Tur att det löste sig ;-)

Kram

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?