Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Yonez
Hej!

Jag väntar en liten knodd i magen och tänkte börja sy lite kläder till den redan nu. Men har ju ingen bäbi att mäta och prova på så vill ni vara snälla och mäta era bäbisar så att jag vet om jag håller mig inom hyfsade mått. De mått jag skulle behöva är:

1.Innerbenlängd.
2.Omkretsrunt låret (på tjockaste delen)
3.Omkrets runt stussen (även där tjockaste delen)
4.Längd på hela bäbin.
5.Längd på armen, från axel och ner till handen.
6.Omkrets runt magen.
7.Gärna barnetsålder så jag vet när bäbin kan tänkas passa i kläderna.

Tacksam för alla mått jag kan få!

Ha en bra dag!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Har du köpt några kläder än överhuvudtaget?
Annars kan du ju mäta på kläderna i dom olika storlekarna du har tänkt?
Användarens profilbild
Av Yonez
Jag har köpt lite kläder men är inte helt överens med måtten på dem så ville dubbelkolla lite.
Användarens profilbild
Av funshine
inte att glömma att man behöver två olika längder på benen beroende på om man har tyg eller pappersblöja på för tillfället. Kan ju iof vika upp benen :)
Användarens profilbild
Av zandrama
funshine skrev:inte att glömma att man behöver två olika längder på benen beroende på om man har tyg eller pappersblöja på för tillfället. Kan ju iof vika upp benen :)
...och på grenen. :roll:
Användarens profilbild
Av Yonez
Känns som om jag får vänta lite med sämnaden tills knodden kommit ut och jag har någon att prova på :-)

Tänkte köra EC och då kan jag ju kanske även behöva lite kläder som sitter uppe även utan blöja och då passar ju de i affären inte alls.

Tack för tipset om boken dorotea, skall kolla upp om de har den på bibblan :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?