Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MiaMaria
Ska till Ikea imorgon och tänkte se om jag hittar något fint tyg, hur mycket tyg behöver man till en väska? antar att man vill ha ett enfärgat foder i väskan och kanske undersidan på axelremmen.

Kom med tips och råd! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Man klarar sig med två ggr bredden på väskan om man inte ska ha ofantligt långt axelband. Om tyget är på 150 bredd, vill säga. Jag har för mig att jag sydde en 50 bred väska, och den är STOR. Så en meter av var, eller kanske lite drygt, tycker jag skulle räcka.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag gjorde en vändbar väska.
På ena sidan är det mönster och på den andra sidan är det vitt tyg.
Tanken var att ifall jag har en mönstrad sjal blir det vit väska och har jag en enfärgad sjal blir det mönstrad väska. :D
Användarens profilbild
Av MiaMaria
Smart idé med en vändbar väska :D Bär mest i min Bebina och MeiTia så allt för mönstrad får den inte vara. Ska bli kul och se vad jag hittar för tyg imorgon.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ni är så himla ambitiösa med era thaiväskor :wink: . de man köper i thailand är helt ofodrade och i det billigaste bomullstyg man kan få tag i, typ lakansväv :lol:
Användarens profilbild
Av Summer
diddeldi skrev:ni är så himla ambitiösa med era thaiväskor :wink: . de man köper i thailand är helt ofodrade och i det billigaste bomullstyg man kan få tag i, typ lakansväv :lol:
:iagree: Dessutom tycker jag att det tunna tyget gör den intressant för den inte tar någon särskild plats tom och sedan kan man proppa den full med saker (tror diddeldi gör tvärt om i och för sig ;)). Dessutom verkar den vara riktigt bekväm trots att den hör till kategorin "oambitiös" :D
Användarens profilbild
Av MiaMaria
Det blev inget tyg på Ikea var alldeles för mycket folk plus att jag inte såg något snyggt tyg. Ska hem till min morfar i veckan och leta i gömmorna där, förhoppningsvis hittar jag något roligt och annorlunda tyg som ingen annan har =) Min mormor var en sån som sparade på allt så jag hoppas att jag hittar något fin ifrån 70 talet eller så :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?