Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
När jag tycker jag fått ditt sonen så han sitter bra och tyget går från knäveck till knäveck så när han börjar sprätta och spänna ut benen så hasar tyget inåt bit för bit så till slut sitter det nästan bara under rumpan... :x

Hur kan jag undvika detta?
Användarens profilbild
Av Miamamman
Ha lite extra tyg längst ner i knävekan, som en "korv".
Dra det lite tightare och mitten på sjelan lite lösare så et blir en påse.
En del barn är extremt sprättiga och då kan det vara så att man får köra långsjal ett tag. Vävd sjal i "dubbel-x" blir bra på magen. När dom väst lite till kankse dom slutar sprätta så. Samt att det blir lättare när dom får långre ben, enklare att "sätta fast" dom då.
Användarens profilbild
Av Droppen
för ditt svar.
Tycker jag har försökt göra så men vi försöker igen! :)

Är det olika åldrar de brukar sprätta med benen eller kanske olika från barn till barn?
Användarens profilbild
Av Miamamman
Droppen skrev:för ditt svar.
Tycker jag har försökt göra så men vi försöker igen! :)

Är det olika åldrar de brukar sprätta med benen eller kanske olika från barn till barn?
Vet inte, har inte nog många barn än :lol:

sonja sprättar en del nu och eftersom hon fortfarande har rätt korta ben får vi också det där fenomenet. En del av problemet beror på att knäna inte räcker ända ut till midjan ännu. När dom gör det kan man lättare få in tygkorven mellan sig själv och barnet. Det är också därför det blir bättre på höften, man är lite mindre bred där.
Användarens profilbild
Av Droppen
..då får du fixa fler barn så att du kan svara på min fråga! :lol:

Hade tänkt Ringisen skulle vara mer lättanvänd för min man som tycker det e lite bökigt med långsjal, men det blev tvärtom. :cry:

Får kika på en Ergo el. liknande för honom istället.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Droppen skrev:..då får du fixa fler barn så att du kan svara på min fråga! :lol:

Hade tänkt Ringisen skulle vara mer lättanvänd för min man som tycker det e lite bökigt med långsjal, men det blev tvärtom. :cry:

Får kika på en Ergo el. liknande för honom istället.
Men om han sätter babyn framför sig som i sittande vagga. så bar alltid Leif på Hugo när han var liten. Min man är så storväxt så H kunde inte grensla "midjan" på honom.

Jag ahr S så på bild från dopet när hon var 3 mån:

Bild

Bra för baby kan både titta ut och även gömma sig hos mamam och det är nära till maten :D
Användarens profilbild
Av Droppen
Men vår son gillar inte att sitta så, tyvärr... Men det var ett tag sedan jag provade det, kan ju kolla om han ändrat sig!

Tack för tips!
Användarens profilbild
Av Miamamman
Droppen skrev:Men vår son gillar inte att sitta så, tyvärr... Men det var ett tag sedan jag provade det, kan ju kolla om han ändrat sig!

Tack för tips!
Om han är hiskeligt aktiv kan man ha honom i stort sett helt upprätt och låta den ytter armen vara utanför så att sjalen bara går till armhålan. Lite jobbigare att böra, men en nöjd baby är en bra baby :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
Om han är hiskeligt aktiv kan man ha honom i stort sett helt upprätt och låta den ytter armen vara utanför så att sjalen bara går till armhålan. Lite jobbigare att böra, men en nöjd baby är en bra baby :wink:[/quote]

Hehe, ja det är sant. Skulle prova men den är i tvätten nu, jag återkommer med rapport. :)
Användarens profilbild
Av Droppen
Skulle försöka citera dig, gick inge vidare :lol:
Användarens profilbild
Av Miamamman
marcy skrev:Helt OT, men gud vad söt din brorsa är Mia. :shock:
idolbild :?:

Bild
Användarens profilbild
Av Miamamman
marcy skrev:Kan jag byta honom mot en hjälmmössa till Sonja? :lol:
Tycker inte du att den karl du har nu är borta nog mycket. Min lillebor jobbar i Oslo....
Dessutom har vi redan flera hjälmmössor....

Förlåt, Droppen, att vi lusar ner din tråd med en massa nonsens :oops:
Användarens profilbild
Av Droppen
Skäms på er!!! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?