Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle vilja prova tibetansk ryggsäck (den som finns på www.mamatoto.org), men jag förstår inte riktigt hur de gör fram på bröstet. Jag förstår så långt, att bak som vanlig ryggsäck, under benen och fram igen, men sen? Ska man korsa sjaländarna fram och stoppa in under eller ska man inte korsa? Och sedan gör man en knut mitt fram?

Tycker att knytningarna på www.mamatoto.org ibland går så snabbt att jag inte riktigt ser vad de gör. Och just på den här serien var vinkeln från sidan.
Användarens profilbild
Av sus
Jag lärde mig igår av Louise på Stellaris. :)

Du ska korsa fram och dra sjalen under axelbanden på ryggsäcken innifrån och ut (från bröstet mot armen) och sen knyta en snygg knut över bröstet. Den änden av sjalen som kommer fram från ryggen på din vänstersida ska alltså in under sjalen som ligger över höger axel.

Hoppas du fattar :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:Jag lärde mig igår av Louise på Stellaris. :)

Du ska korsa fram och dra sjalen under axelbanden på ryggsäcken innifrån och ut (från bröstet mot armen) och sen knyta en snygg knut över bröstet. Den änden av sjalen som kommer fram från ryggen på din vänstersida ska alltså in under sjalen som ligger över höger axel.

Hoppas du fattar :wink:
Tack, det var en bra beskrivning! Tror att jag försökte göra så, men det är ju lite pilligt innan man lärt sig.
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev:men det är ju lite pilligt innan man lärt sig.
Det kan man lungt säga, men övning ger förhoppningsvis färdighet så småningom. :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
Lin kan du ta kort på det framifrån så man fattar (hänger inte med riktigt) :?
Användarens profilbild
Av Helen
Här kommer ett par bilder. Tyvärr så döljs en del av min "knut" Jag gör heller ingen riktig knut utan gör en halv knut och virar sedan ett varv till. så sitter det
Bild
Bild

Hoppas det ger lite ledning.
Man lägga tyget som kommer bakifrån ännu högre upp över bröstet, men med ytterkläder på var detta skönt.

PS. Vi har snö i Skåne också ibland :lol:

/Helen
Användarens profilbild
Av KATARINA
det blir verkligen skillnad när man knyter så! Nytt för mig också. Avlastar bättre och det glider inte ned.
Användarens profilbild
Av Ester
näe...jag fattar inte...får hoppas att nån kan visa på tisdag :wink:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Elin skrev:näe...jag fattar inte...får hoppas att nån kan visa på tisdag :wink:
Du gör precis likadant som med vanlig ryggsäck. Men istället för att knyta sjalen fram så trär du först in den tampen som kommer från din högra sida i vänster sidas "ögla", inifrån och utåt och tvärtom med vänster tamp. Sedan knyter du.
Användarens profilbild
Av Ester
aha! :D

tackar, nu ser jag ju hur det är knutet på bilden :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Här kommer ett par bilder. Tyvärr så döljs en del av min "knut" Jag gör heller ingen riktig knut utan gör en halv knut och virar sedan ett varv till. så sitter det
Bild
Bild

Hoppas det ger lite ledning.
Man lägga tyget som kommer bakifrån ännu högre upp över bröstet, men med ytterkläder på var detta skönt.

/Helen
Fina bilder! Men jag får nästan klaustrofobi med så mycket tyg ovanför bröstet nära halsen.
Användarens profilbild
Av April
Tack, tack! Jättefina bilder!

Kram
Användarens profilbild
Av Jennelii
Hur lång (kort?) sjal behöver man för en sån knytning??

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?