Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fulfot
Jag blir lite arg på er som syr själva. Ni gör så himla fina saker och ni får det att verka vara så lätt så jag blir sugen på att prova att sy.
Har till och med varit och kollat på symaskin.
Så sluta genast att göra så fina saker här! :hopmad: :nono: :wink:

// Hon med mer än en tumme mitt i handen och som kommer att misslyckas totalt när hon har varit och hämtat symaskinen. :roll:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Hmmmm....det jobbigaste är att få ungarna ur vägen. :roll: :lol: skönt med nåt att skylla på
Användarens profilbild
Av marcy
Äsch, inte kommer du misslyckas!

Ett tips är bara att inte ger dig på för svåra saker från början. Man lär sig med tiden och det är inte kul att känna sig sämre än man egentligen är bara för att man tagit sig vatten över huvudet.

Kuddöverdrag är enkelt och bra. När du börjar känna dig haj på dom kan du avancera till kuddöverdrag meddragkedja eller knappar etc. ;)

Ringsjalar är också pissigt lätt. Och man kan ju aldrig ha för många ringsjalar? :D

Lycka till nu!
Användarens profilbild
Av mejamy
Var inte för säker på det..(att misslyckas alltså)..jag blev också avis på alla syskickliga sjalare, så jag kunde tillslut inte låta bli att prova jag med...har nu lyckats knåpa ihop tre stycken pocketblöjor och en Mei Tai!! Det du :o! Okej, det synns att det inte är nått proffs som har sytt..men jag är SUPER stolt över mig själv! :D Det handlar bara om att våga och tro på sig själv!
Av FiaLisa
Heja heja! Börja med enkla saker och slarva inte! Om man tänker efter lite, följer instruktioner och tar det lugnt så brukar det gå bra. Man behöver inte börja med kläder där passformen måste vara perfekt eller komplicerade kragar. Även blixtlås kan man vänta lite med. Lycka till!

Åh, vad det är roligt att sy!! :heart:
Användarens profilbild
Av Hellen
Fulfot skrev:Jag blir lite arg på er som syr själva. Ni gör så himla fina saker och ni får det att verka vara så lätt så jag blir sugen på att prova att sy.
Har till och med varit och kollat på symaskin.
Så sluta genast att göra så fina saker här! :hopmad: :nono: :wink:

// Hon med mer än en tumme mitt i handen och som kommer att misslyckas totalt när hon har varit och hämtat symaskinen. :roll:
Ja, kan ni inte gör lite fula, misslyckade, felklippta saker också eller iaf visa bilder på dem här också :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av marcy
FiaLisa skrev:
Hellen skrev:Ja, kan ni inte gör lite fula, misslyckade, felklippta saker också eller iaf visa bilder på dem här också :roll: :wink:
Det blir så många bilder då. :wink:
:iagree: Kan ju tex. tala om att jag blev SÅ himla arg på kantbandet som skulle sitta på mössmodellen jag visade här för några dagar sen att jag slängde hela den första mössan. (Mössan på bilden är alltså nummer 2. :oops: ) Synd att jag hann gå ut med soppåsen tidigare idag, annars hade du själv kunnat få se hur den låg där alldeles ensam bland bajsblöjor och potatisskal. Stackars lilla mössan, som egentligen inte hade gjort nåt fel. :cry:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, alltså jag som mest syr örngott kan ju tala om att varenda gång - VARENDA alltså - syr jag fel på det första. Och det är samma fel varenda gång också.....Man tycker ju att man borde lära sig men inte jag inte....

För tillfället har jag dessutom ett par bitar liggande till ett örngott som jag haft liggande i ett par veckor. När jag klippte tänkte jag att jag skulle skarva i ena sidan, sen fållade jag den sidan mkt ordentligt ändå.....Hade klippt till 2 örngott - chansade o sydde ihop det ena iaf med för kort tyg men det blev ju självklart inte bra. En ful glipa där man ser själva innerkudden blev det.....(Fler tygbitar är inköpta så en vacker dag.....)
Användarens profilbild
Av Anna
Tyras å Knuts mamma skrev:ALttså, jag kan göra jättefina saker om jag skulle anstränga mig, något jag har problem med så jag slarvar alltid och gör allt på fri hand, så så fint blir det ju faktiskt inte :oops:
Känner igen mig :oops: Skall jag sy för egen del blir det oftast inte så välsytt som det borde. Jag har för dåligt tålamod, använder för lite nålar... och nu har mn symaskin gått söndet också :cry:
Av Jenny
Jag har världens fulaste sjalförvaring hängandes i min garderob just nu! Sydd helt på fri hand och verkligen inte vacker - men det är skoj ändå! Mina saker blir definitivt inte vackra och imorse fick jag ett psykbryt och nu ska stackars Marcy (som definitivt inte bor i närheten av mig) gå förbi SIN tygaffär och handla det jag behöver för att sy en liknande mössa som hon sytt :oops:

MEN, det är fortfarande terapi
:D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?