Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
Jag var ju såklart tvungen att prova, men hade ingen fotograf. En bild med självutlösaren tog jag på "tibetanknuten" framtill. Jag tyckte det här verkade vara en jättebra knytning! Det stör inte att det blir lite tjockt längst fram, och man kan ju stoppa in ändarna under axelbanden om man känner sig ambitiös så blir det nog snyggare :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Fortfarande sjuka barn så jag har inte hunnit (läs orkat) fixa foto på knytningen.
Såvida ingen annan fattar min beskrivning och fotar så kommer det dröja ytterligare en vecka innan jag kan fota med en glad och nöjd unge i sjalen. Nu när sambon kommer hem sent på kvällen från jobbet så är det oftast en trött och grinig unge som inte vill åka sjal alls.

Återkommer som sagt.
Användarens profilbild
Av Molla
Kan inte se fotot längre men har gjort o jag blev inte ett dugg klokare.. :hmm:
Kan inte ngn snälla fota en beskrivning sa blir jag såhär tacksam :loving:
ber på mina bara knän :urule:
(inte tvunget zmurfan då, har inte du fullt upp med bröllopsplanering?)
Användarens profilbild
Av Molla
Ha ha tröga jag fattade helt plötsligt hur det funkar. :oops: :lol: :lol: Bara sådär! Pling liksom :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har fotat en bildserie men orkar inte fundera ut hur jag gör för att bilderna ska bli rättvända när jag lägger ut den som knytserie på mitt företag just nu. Ni får kika på bildserien från min egen hemsida istället.
Jag tar för givet att alla vet hur man får upp barnet och hittar mitten på sjalen och knyter en knut på bröstet. Så min bildserie är från att man knutit knuten.
Många bilder blev det.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tjusigt! Får ta och testa nästa gång det vankas ryggknyt här :lol:

(gillar speciellt hur den aktiva lilla sjalmodellen vill titta på allting runtomkring - störtskönt!)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Liten och liten.... Hon är ju iaf 2,5 år. (Blir 3 i september)

Iaf så kom hon ju på att pappa fotade oss så då skulle hon ju kolla en massa på honom istället för att engagera sig i knytningen. Därför ser den liten knasig ut och det blev inte sträckt ordentligt.
Av FiaLisa
Åhh! Tack för den bildserien. Nu fattar t.o.m. jag. :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
Åh, perfekt, då ska vi testa igen i morgon, jag hade lite problem med själva fästandet där fram, hur jag än gjorde så blev det inte bra.... Men det där ser ju kanon ut!! :tumup:
Användarens profilbild
Av Panakeia
det blir rätt ligt Wiggelfoffen då? fast med tibetansk avslut och....tjaa.a...
jaja, jag hajjar, jättefin serie och niveasjalen är kanonfin!!!
tack för beskrivningen!!
Av Dazzler
Men att jag missade bilderna! Nu fattar tom jag!!!!
Jag som satt och ojjade mig över att jag inte fattade :duh:

Tack Zmurfan! Nu ska jag försöka här hemma, lyckas jag inte får jag väl anlita dig som privat instruktör.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Katharina: du borde nog sova nu. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag petade bara in ändarna under den biten av tyg som går som smokingbälte. Och de satt fast en stund iaf. Sen började Linnea åla sig en massa och hänga bakåt och sjalen är lite väl halkig för den där knytningen så ena änden lossnade lite grann och då var det bara att ta ner henne.

Jag vet inte hur man ska göra för att få dit en knut när ändarna kommer uppifrån axlarna direkt.
Om någon kommer på hur man ska göra om man vill göra en knut så får ni dela med er. :)
Användarens profilbild
Av Tiz
Katharina skrev::lol: :lol: :lol: om man ställer in webfönstret så att första bilden syns och sedan har muspekaren på rullningslisten och klickar snabbt så blir det film av bilderna :-D Borde jag gå och sova nu? :oops: :oops: :oops:
Haha! Du är underbar :D :rock:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zmurfan skrev:Jag vet inte hur man ska göra för att få dit en knut när ändarna kommer uppifrån axlarna direkt.
Om någon kommer på hur man ska göra om man vill göra en knut så får ni dela med er. :)
Nu har jag ju inte provat, men spontant känns som att om man tog den sjaldel som kom över ena axeln under smokingbältet (fast på framsidan alltså) och andra över, så kan man sen knyta med ändarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?