Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur positiv är din sambo till sjalar/selar?

Bär lika mycket som jag
34
33%
Bär i sele men inte i sjal
36
35%
Bär sällan i sele/sjal
21
20%
Jag mörkar nya sjalinköp...
12
12%
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Alven skrev:Jag vet inte vad jag ska rösta på... min man bär i Ergo hyffsat ofta, men nog mörkar jag sjalinköp ibland... :D Han tycker också att vi ska skaffa syskonvagn. Inte för att han tycker att vi behöver en, utan för att "alla andra har det"... :roll:
Nästan samma här. Är vi båda och det skall bäras så är det sambon som bär oftast men aldrig med något annat än Ergon. O några sjalinköp har jag nog mörkat lite.... :roll:
Men syskonvagn.....näe....min sambo tycker jag skall ta mig i kragen o sälja den som står i vårt garage (som använts typ 2 gånger o yngsta sonen är snart 2 år). Nån som är intresserad?
Av Aelia
Min man bär i både ergo och mei tai, och är villig att testa ringsjal. Nu när jag skulle byta från cranbarry till demin blev han nästan rädd, han trodde att jag skulle sälja och köpa nåt helt annat, haha , han sa NEJ DEN ÄR MIN!!!!! Men sen när jag förklarade att demin är exakt likadan som den vi hade förstog han medn ändå frågade 1000 om om det var exakt som den vi hade, haha.
Användarens profilbild
Av Cayenne
JAg kryssade i "Bär lika mycket som jag". Fast det är inte riktigt sant, för jag bär mer. Men jag tycker inte han bär sällan, direkt. HAn bär mycket hemma. Det blir ju mindre och mindre bärande eftersom lillan helst står bredvid på en stol i t ex köket. Eller springer runt själv o busar.

Om vi båda är med, så brukar jag bära för att jag insisterar på det :oops:

Om han åker själv med barn till köpcentrat brukar han ha med en sulky - det har inte jag. Men visst bär han. I sjal! Ergon gjorde vi oss av med, eftersom den inte användes. Men i somras bar han mycket även i den.
Användarens profilbild
Av Plinga
Min käre SAMbo bär mer än gärna i sele. Även när vi hade BB selen till de större barnen, bar han gärna i den. Nu tycker han ju att patapumen är kanon i jämförelse! Fast han förstår inte varför vi måsta ha både sjal och sele...
Användarens profilbild
Av Linnea
han bär inte lika mycket som jag, mest i patapumen men även ringsjalen :D Är på jakt efter en snygg meitai/abc till honom nu 8)
Användarens profilbild
Av diddeldi
min man bär lika ofta som jag. eller jag bär egentligen oftare men det är för att det fortfarande är jag som är hemma. om vi är hemma/ute med atlas båda två så bär han minst lika ofta. han gillar både ergo och sjal :D

fast nu när vi har ett tjugotal sjalar så börjar han ifrågasätta om vi verkligen behöver så många fler :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag svarade "Bär i sele men inte i sjal" fast egentligen stämmer inte det helt. Han bär i sjal ibland, men han föredrar ergo eftersom den är lättare att få till själv. Maken kan bara knyta dubbelt-X med sjal.
Av belinda
min man bär lika mycket som jag, oftast han som bär omvi bär ute. Men han väljer alltid -nästan- mt:n före nåt annat bärvertyg.
Användarens profilbild
Av Plinga
diddeldi skrev:min man bär lika ofta som jag. eller jag bär egentligen oftare men det är för att det fortfarande är jag som är hemma. om vi är hemma/ute med atlas båda två så bär han minst lika ofta. han gillar både ergo och sjal :D

fast nu när vi har ett tjugotal sjalar så börjar han ifrågasätta om vi verkligen behöver så många fler :wink:
Ja, det undrar jag med??? :?: :shock:
Användarens profilbild
Av annalys
Maken bär i Patapum, men jag får gärna ha hur många sjalar jag vill (han litar på mitt omdöme :wink: ), och han tycker det är mycket coolare med sjal/sele än Babybjörn.

Jag tar ju helst en sjal när jag ska gå och pyssla lite hemma och David är gnällig, det tror jag inte maken gör, han bär för hand. Han brukar klaga på att han får ont i armarna, så jag får väl föreslå ringsjalen, eller Patapumen på ryggen.

När vi är ute bär jag, för jag tycker det är så mysigt, och så får jag ju inte bära så mycket nu när jag jobbar. :(
Användarens profilbild
Av Elina
Min gube bär lika mycket som jag, just nu mer eftersom magen börjar :shock: vara i vägen...

Men han tycker väl att det räcker med ett eller 2 olika bärdon, förstår inte charmen med många olika...

Han bär i både patapum och sjal, men jag får knyta, men det beror mest på att han inte ansträngt sig att lära sig.

Så, ja han bär mycket, men jag mörkar liiite :D
Användarens profilbild
Av aneeha
Sambon bär nästan lika mkt som jag när han är hemma, men eftersom det fn är jag som är f-ledig så bär jag totalt sett mkt mer. Sambon bär i sele, eftersom han gett upp sjalarna efter rätt många misslyckade försök... :wink:

Nu ska jag köpa en colibri mei tai till honom får vi se om han gillar att bära i den, för mina hemsydda selar börjar bli små, så pyre kan inte längre sova i dem och få stöd för huvudet.
Av Frigg
I början tyckte min man att detta med sjalar bara vara något som jag tyckte var kul. Han såg inget praktiskt med detta.
Men för två månader sedan hittade jag honom i grannens trädgård med sonen på magen att ivrigt göra reklam för sjalar. Förra veckan sa han till och med att nu är det på tiden att du visar mig hur jag får upp pågen på ryggen. Så jag måste nog säga att numera så bär vi lika mycket.
Fast det var för visso samma sak med tygblöjorna. Han var inte så förtjust över dom till att börja med, men nu är han en ivrig förespråkare för tygblöjor.
Användarens profilbild
Av naggie
Han tycker att det är fanatstiskt att jag bär med sjal men han har fortfarande inte förstått varför jag måste ha flera olika :shock: så jag fick faktiskt helt mörka min gås som anlände igår. Tur att jag är mammaledig och kan bära i smyg på dagarna 8)
Användarens profilbild
Av Alven
naggie skrev:... så jag fick faktiskt helt mörka min gås som anlände igår. Tur att jag är mammaledig och kan bära i smyg på dagarna 8)
Eftersom min man aldrig lägger märke till sjalarna spelar det ingen roll om jag bär helt öppet i dem, talar jag inte om att en sjal är ny tror han att jag haft den länge. Mycket praktiskt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?