Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Har precis fått hem min ringsjal och hade min snart 3-månaders kille i den en stund, kändes bra!
MEN när jag har hans ben innanför tyget så han sitter som en groda känns det som att benen blir lite för "mosade"...eller blir de inte det?

Och ungefär när är det lämpligt att börja ha benen utanför istället?

Hoppas ni kunniga vill hjälpa mig :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror att du kan testa att ha dem utanför faktiskt, han är ju ändå ganska stor nu :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Man kan ha dem utanför direkt om man vill. (Det är bara såna små yssepyssiga grejer som sticker ut i början.)
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag har haft benen utanför från början, tyckte det kändes bättre :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Porotina, det är inte farligt att sitta med benen utanför sjalen, utom om barnet "hänger framåt". Men så hamnar man inte i en sjal. Det som är viktigt är dels att höfterna är utåtvridna och att låren lutar lite uppåt mot knät.
Användarens profilbild
Av joise
Undrar också över det där med benen, i min sinobeskrivning står det att när man bär nyfödda så ska benen innanför krysset i grodposition, alltså inte tyg från knäveck till knäveck, och att man ska bära så tills höften har öppnat sej, sen kan ban bära med benen utanför. När jag provat första sättet, med benen innanför, så trivs inte bebisen och det känns som benen mosas. andra sättet känns bättre och bebisen är nöjdare men istllet är mamman orolig att det är fel sätt att bära. vet nån hur det ligger till? Och när öppnar sig höften?
Av Marika
joise skrev:Undrar också över det där med benen, i min sinobeskrivning står det att när man bär nyfödda så ska benen innanför krysset i grodposition, alltså inte tyg från knäveck till knäveck, och att man ska bära så tills höften har öppnat sej, sen kan ban bära med benen utanför. När jag provat första sättet, med benen innanför, så trivs inte bebisen och det känns som benen mosas. andra sättet känns bättre och bebisen är nöjdare men istllet är mamman orolig att det är fel sätt att bära. vet nån hur det ligger till? Och när öppnar sig höften?
Du kan utan problem ha benen utanför från början i trikåsjalen. Det är bara en rekomendation. Tex är det praktiskt att ha benen innanför i börja på vintern så håller sig fötterna varma och goa.
Om du har benen utanför se till att tyget går från knäveck till knäveck så barnet "sitter" ergonomiskt.

Sen är det väldigt olika om barnet gilla att ha benen innaför eller ej. Men min stora tjej kunde jag ha benen innanför tills hon var tre månader men med lilltjejen har varit mycket mer "sprättig" i benen och vill ha dem ute tidigare.

Däremot kan jag tycka att det är lite säkrare att ha benen innanför i en ringsjal när de är riktigt små eftersom de har så korta ben och "påsen" som de sitter i blir lite liten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?