Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sagogrynet
Sitter och funderar på att ändå ge mig på att testa vikblöjor... :hmm: jag har aldrig fått till vikningen bra och tänkte att det inte var något för mig. Men nu har jag hittat lite bra länkar här med bilder på vikningar, efter att ha snokat runt lite :wink: Tack! :lol: och blev plötsligt sugen i alla fall!

Men innan jag köper på mig en massa... :oops:

Kan man göra vikisar själv?
Vad är det i så fall för tyg man använder?
Vilka mått är det på tyget? (Min lilla väger 6,5kg om det har någon betydelse...)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Vill du bara testa lite har jag Chilenska -vik tygisar som du gärna kan köpa några att prova med !!!

har nya o även några använda som trasor när trollen spiller !! Dom suger lätt upp en the mugg o vi har ju spillt ut några här *ler
Du kan annars sy egna men det är väl franell då tror jag !!

Kolla på http://www.pavlov.nu/luna/tygblojor/tygblojor/ där står det mängder :P
Användarens profilbild
Av sagogrynet
trollmamma skrev:Vill du bara testa lite har jag Chilenska -vik tygisar som du gärna kan köpa några att prova med !!!

har nya o även några använda som trasor när trollen spiller !! Dom suger lätt upp en the mugg o vi har ju spillt ut några här *ler

Tack för länken!

Jag tänkte i första hand slippa köpa och göra några själv om det fungerar, men tack ändå!

Åh, flanell? Jag har ju flanell liggandes här hemma! :D

Vilka mått ska jag klippa? :mitvit:
Användarens profilbild
Av trollmamma
sagogrynet skrev:
trollmamma skrev:Vill du bara testa lite har jag Chilenska -vik tygisar som du gärna kan köpa några att prova med !!!

Tack för länken!

Jag tänkte i första hand slippa köpa och göra några själv om det fungerar, men tack ändå!

Åh, flanell? Jag har ju flanell liggandes här hemma! :D

Vilka mått ska jag klippa? :mitvit:
Kolla dom som säljer tygisar tror att 80X80 är ett rätt bra mått samtidigt så ska du själv göra så kan det vara bra med lite mindre o se'n ha innrägg till dom... typ !!
Användarens profilbild
Av Imse
Klipp upp flannelslakan 80x80cm och zik-zakka. = vikisar.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det är inga problem att göra själv, men har du inte tyg till det hemma, tjänar du inte på att göra det. Särskilt inte om du köper begagnat.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Tack för tipsen!

Jag har som sagt flanell här hemma, som jag inte visste vad jag skulle använda till, det ska jag nu klippa till 80x80 efter era tips och testa om det fungerar som vikisar! :lol:

Sedan ska jag bara öva mig på att vika dem också... det är lite klurigt tycker jag... :roll:
Användarens profilbild
Av Suskiv
dorotea skrev:Jag sydde egna av frotté vilket jag INTE vill rekommendera :nono: Jag köpte alltså frotté på metervara, klippte &sicksackade. Men usch vad tjocka de är! Flanell är nog bättre. Men: att endast sicksacka kanterna, inte fålla, tycker jag är mkt bra. Vissa vikningar får annars en så förfärligt tjock kant.
Vad olika det kan vara. Jag tycker frotté vikisar är bra. OK lite pylsiga, men det är ju vanliga vikisar också. Det man dock ska komma ihåg är att frotté vikisar är mindre än vanliga viksar. 60x60 cm är vanligt på frotté vikisar.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?