Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag håller på att sy en MT i denim och det är så tröögt. Jag fasar för att sätta fast midjebältet då nålen ska igenom 10 lager tyg.

Tror ni det går bättre om jag byter nålen till 100? Den jag använder nu är 90 men man kanske måste ha en ännu grövre? Eller är det bara symaskinen som är svag?

Snälla kom med några uppmuntrande råd!
Användarens profilbild
Av Panakeia
10 lager??
hur syr då då???
jaja....jo, byt till en gröve nål, skulle jag göra, detklart....iof...det beror på hur många nålar du vill avverka....:wink:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Panakeia skrev:10 lager??
hur syr då då???
jaja....jo, byt till en gröve nål, skulle jag göra, detklart....iof...det beror på hur många nålar du vill avverka....:wink:
Det blir ju 10 lager om man syr ute i kanten där man vikit in sömsmånen. Jag har dubbelfodrat midjebandet också så det blir rätt tjockt men jag tycker det behövs.

Ska kanske masa mig iväg till ICA och inhandla nya nålar då. Eller så kämpar jag på ett tag till. Är man lat så är man :wink:
Användarens profilbild
Av Eld77
Det finns särskilda jeansnålar, de är bra om man inte vill köra av för många. Sen kan pressarfotstrycket också ställa till det, har jag märkt... Annars har jag inga direkta tips, vet bara att min klena maskin inte heller gillar mångdubbelt jeanstyg.
Användarens profilbild
Av Panakeia
priset brukar bli det samma för nålarna, om man göra av med fyra-fem klenare nålar eller två tjockare liksom, iom att de tjockare är dyrare att köpa...så kör på nu, å glöm inte resultatbild, men det tror jag inte du gör....:wink: (kan tillägga att jag övervägde starkt att köpa jeansnälar när jag sydde min Joaris sele i demin, men hon i syaffären sa då samma som jag skrev ovan nu, och när jag kom hem med en packa vanliga nålar å satte mig å sydde, så....ja...när selen var klar hade det inte gåt EN ENDA NÅL (då var jag GLAD att jag fått det tipset och inte köpit grova nålar som jag sedan inte skulle haft nån strre använding av utan bara tagit fel av atagligen senare när jag glömit av det hela och fått fula sömmar i tunna tyger........))
Användarens profilbild
Av tinaw
Ibland kan det gå bättre med vanliga nålar bara de är fräscha och vassa.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
De nålar jag har ÄR jeansnålar i strl 90, men jag vet att det finns grövre också.

Ska göra som tinaw skrev och prova vanliga nålar också. Tyget är inte så himla tjockt egentligen men väldigt tätt vävt så att det blir svårt att få igenom nålen och då borde ju egentligen en tunnare nål passa bättre :hmm:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Kajsabajsa skrev:De nålar jag har ÄR jeansnålar i strl 90, men jag vet att det finns grövre också.

Ska göra som tinaw skrev och prova vanliga nålar också. Tyget är inte så himla tjockt egentligen men väldigt tätt vävt så att det blir svårt att få igenom nålen och då borde ju egentligen en tunnare nål passa bättre :hmm:
:iagree:
Ibland kan det vara bättre att sy med en tunn nål och sy sakta.
Jag tycker att det är främst när nålen fastnar och liksom inte orkar igenom alla lager, då bruker det funka med en vanlig 80 nål istället.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?