Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hur knyter du din mei tai?

apron style
22
52%
non-apron style
20
48%
Användarens profilbild
Av diddeldi
det finns två sätt att knyta mei taien på höften/midjan - vilken använder du? jag har lagt in bilder så att det går att se skillnaden :wink: . till vänster är det som kallas "apron style", till höger är "non-apron style" (beteckningarna tagna från thebabywearer.com)

Bild Bild

själv tycker jag att apron style är mycket bättre, då blir det som en påse för barnet att sitta i. enligt kelley på kozy carrier så är de flesta mei taier designade för användning av apron style i första hand, men jag har fått uppfattningen att de flesta här kör non-apron? kan det bero på att ergon används så, eller tycker folk att det är bekvämare :mitvit:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag tror att du just slog rekord i sjaltönteri :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Sannasmamma skrev:Jag tror att du just slog rekord i sjaltönteri :Hahaa:
:lol: :lol: :lol:

NAS svarade jag :P
Användarens profilbild
Av diddeldi
you aint seen nothing yet 8)
Användarens profilbild
Av Alven
Hade ingen aning om att detta fanns, så jag har kört "non- apron style". Kanske skulle testa den andra nästa gång? Just nu sover bebisen på ryggen... non-apron style... :roll:
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
eftersom jag är en "straight waist straps girl" gillar jag att knyta mina mei taier apron style. även colibri och ellaroon som är gjorda för att knyta non-apron tycker jag om att knyta apron ändå :D

på min kozy och sachi har jag försökt att knyta den non-apron men eftersom de är angled gick det inte för mig att få till den som jag ville :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag har ingen mei tai nu men när jag hade en så knöt jag med apron style.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag knyter apronstyle med alla som inte är så vadderade som Colibri med den blev det ofta non-apron.
Användarens profilbild
Av Summer
Räkna in mig också... Fast jag är inte snabb nog. Kollade lite på tummy2tummy igår och blev helt förvirrad :D så jag tänkte fråga hur ni igentligen gör. Jag har alltid kört NAS för jag trodde det var så man gjorde... På t2t är det AS som gäller... Tror jag ska testa AS nu... ;)
Ett stort tack till diddeldi som fågade ät mig!!! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av korell
Har gjort lite olika beroende på hur högt upp jag velat ha zeldas huvud över kanten!
Har inte slagit mig att det påverkar bekvämligheten, men nu när jag fått en tankeställare så vill jag påstå att apron style blir lite bekvämare faktiskt.
Användarens profilbild
Av tinaw
NAS, för jag tycker att bebin kommer för långt ner annars. Gillar inte att det blir som en säck.
Av Jenny L
Vi kör med Apron stil. Känns jättebra o Moa verkar nöjd :wink: . Med NAS tycker jag det blir en glipa undertill.

/ Jenny
Av Gummi
Här kör jag med båda faktiskt.

Men röstade på "non apron style" för jag tror jag använder den något oftare.. :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
tinaw skrev:NAS, för jag tycker att bebin kommer för långt ner annars. Gillar inte att det blir som en säck.
:iagree:

Tycker att det blir lite "hänga" istf "sitta".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?