Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Ok, nu ska jag färga lite bomullstyg har jag tänkt, MEN, maken sätter sig på tvären när det gäller att färga i maskinen och jag har ingen gigantisk gryta/kastrull att göra det i på spisen...
Någon som har någon annan variant?
Eller tillräckligt starka argument som jag kan använda på mannen så han ger med sig :wink: ?

/Jenny
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Det lär ju knappast hända nåt med maskinen! Du kan ju köra en mörk tvätt eller två efteråt så att all färg garanterat är borta!
Av Jenny
Sannasmamma skrev:Det lär ju knappast hända nåt med maskinen! Du kan ju köra en mörk tvätt eller två efteråt så att all färg garanterat är borta!
Han oroar sig mest för allt salt som ska i, sist jag färgade brakade nämligen min gamla maskin lite lägligt strax efter....
Av Jenny
Ingen som har någon annan variant?
Användarens profilbild
Av Linnea
låna nån annans tvättmaskin :floet2:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag vet att jag har använt mig av en hink att färga i en gång. Det blev ett bra resultat i alla fall.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hmm.. så mycket tyg som jag färgat i maskiner så borde flera ha brakat isåfall.
Jag har färgat massor med tyg i kvarterets allmänna maskiner och sen kört en mörk tvätt efter för att få bort alla färgrester.
Jag har färgat i en kombimaskin som vi sedan sålde med lägenheten och så vitt jag vet så funkar den ännu.
Jag har färgat massor i mina nya maskiner och de funkar jättebra fortfarande. Har till och med färgat lila tyg en gång och tvättat en vit maskin direkt efter och det vita tog INTE färg.

Jag tänkte inte på vad jag gjorde när jag startade den vita maskinen men det var tur att det inte färgades. :)

Och vad gäller saltet så är det ju infärgningssalt. För att få färgen att fästa på tyget. (alt. vanligt salt om man glömmer att köpa infärgningssalt)

Men saltet ska inte ha någon som helst inverkan på maskinen. Annars skulle det finnas nån varningsdekal om att man inte får färga tyger i maskinen tycker jag.
Varför eran maskin kraschade vet jag inte men jag tvivlar på att det var saltet.
Av JosseS
Jag hade samma problem när jag skulle färga min nysydda långsjal för ett par veckor sedan. Löste det med att ta kokande vatten i en hink och rörde av och till med slev i 30 minuter. Blev ett jämt och fint resultat. Lycka till :-)
Av Jenny
Trotsar just nu maken och färgar i maskinen :lol:
Känns ju inte som det borde vara någon fara, då borde det ju finnas varningstext som någon så bra påpekade! Han kommer inte komma ihåg det heller skulle jag tro! Om jag inte säger någon så är det tveksamt att han reagerar när jag kommer och visar upp nya fina svarta ringsjalar (tack zmurfan för ringarna som kom så snabbt)!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har färgat i maskin flera gånger, sen brukar jag köra maskinen tom en gång och en mörk tvätt sen för säkerhets skull. Har aldrig haft problem av det. Man kan behöva torka av gummidetaljerna bara.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?