Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molla
ja, nu sovr ju Katla nästan uteslutande i vagnen men ibland händer det ju o sitter hon då i mslutet x "trillar" hon alltid bakåt, verkar inte s skönt + att jag är rädd att hon slår i huvudet tex i dörrkarmen. Kan inte knyta om oftast för då vaknar hon o blir jättearg.
Ryggsäck håller upp bättre men den knyter jag sällan för jag får inte alltid till det, tycker tyget vill kasa upp under rumpan o att korset under rumpan verkar trycka in i benen??
Lite tips här kanske?
Användarens profilbild
Av Kristina
En scarf eller liknande kan man knyta fast huvudet med.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag brukar knyta om krysset, lossar lite på den översta delen och lägger den över barnets huvud, och knyter sen igen. Funkar bäst om man har tillgång till spegel... Igår somnade Ida innan jag hade hunnit knyta klart, det är ju det alra lättaste... :D
Användarens profilbild
Av Molla
skarfen har jag testat men den glider bara ner... (Katla kämpar verkligen för att luta sig utåt..)
Och så fort jag losserdet minsta på knytingen, om så bara för att rätta till krysset, är resutatet en hysteriskt skrikande bebis.
Får nog träna mer på ryggsäcken...
Tänkte att det kan nog bli mer att hon sover på ryggen ibland i sommar om man går långprommenader med barnen i terräng, då måste jag ju ha en knyting som fungerar.
Användarens profilbild
Av Kristina
Hur knyter du scarfen då? Jag brukade (nu gör jag inte så mer, med F kan jag knyta om när hon smnat) knyta en ände över axeln och den andra under, då satt den ordentligt.
Av JosseS
Jag har sytt en extrasjal (som mest liknar en meitai) som jag sätter runt Emma om hon somnar i sjalen så inte överkroppen åker runt. Inte skönt att gå framåtlutad för att hon ska vara kvar på ryggen och inte åka bakåt :-)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har en som gärna sover på ryggen .... Hag kan knyta om om jag väntat 10 min typ ..... Annars är det bästa jag börjat göra är att knyta ryggsäck med en knut innan jag tar tyget bakåt om benen .....

Det är lite kruxit att besktiva men den är så bra det blir väldigt bra i rumpan samtidigt som det avlastar jätte bra ....

Det är lite som den knuten som vissa gör till X-omsluten men ovan armarna ...den är lite mer tidskrävande men super bra !!!

Den är klart mer "skåformad så man kan lätt när dom somnat fixa o trixa med sjalen vid huvudet o dra åt lite det tyg som blir över kan man lätt vika un under i sjalen vid axlarna .....det är oxå lätt att dra upp det när dom se'n vaknar ....

Hoppas det går att fatta :oops: :)
Användarens profilbild
Av Molla
tror inte jag provat att sätta skarfen "på sne" :oops: blir nog bättre..

Har testat att sätta abc selen över men det blev lite väl klumpigt :? Tror inte jag fick till det heller riktigt.

trollmamma: su har alltid en massa fiffiga grejer för dig verkar det som :D
vet inte om jag fattade men du sätter barnet i sjalen o drar ändarna över axlarna som vanligt i ryggsäck sen en knut "i halsen" o drar sen ner (annars stryps man ju.. :? :shock: :lol: ) ändarna o bakm runpan som vanligt. Eller??

Faktiskt har jag funderat på att sy en grej till min bärfleecejacka. Har en vanlig från jysk som jag klippte upp i ryggen o har tänkt sätta dragkedja i o tänkte att nedanför öppningen sätter jag en 3 -4 stora knappar o kan fästa ett stadigt tygstycke i med band i övrehörnen o som man drar upp o kan fästa fram på ngt fiffigt vis? (fast jag tänker mest ut en massa saker jag kan göra men jag får det aldirg gjort liksom :oops: )
Användarens profilbild
Av trollmamma
Detta är knytningen jag menar !!!
Bilderna är själv tagna där av vinklarna :P

Bild

Det är en väldigt avlastande ryggsäcks variant ....
Bild
Försöker förklara ,,, men jag vet inte om det är så förståligt :-)
Bild

Bild
tycker att det är få gånger han sitter i en bättre påse :wink:
Användarens profilbild
Av Molla
Ser ut precis som jag trodde! Tack för bilderna, måste prova i morgon!!
Ser jättebra ut! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?