Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av _hanna_
Nä, jag tycker inte dte är bekvämt att bära längre i MT:n.. midjebanden skär bara in i sidan/magen ju!! :? :cry:
Gör jag fel på nåt sätt?? Eller är det någon mer som tycker som jag?? :? :cry:
Användarens profilbild
Av Mia
Här är en till som inte är förtjust i MT..
Men mest för att jag tycker det blir tungt på axlarna när man bär längre stunder...
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Mia skrev:Här är en till som inte är förtjust i MT..
Men mest för att jag tycker det blir tungt på axlarna när man bär längre stunder...
:iagree:
Användarens profilbild
Av mammahappy
:iagree:
Hade en mei tai ett kort tag men gillade inte den alls.
Hade tänkt bära med den på ryggen men fick inte till det bra.
Tacka vet jag ergon! :lol:
Användarens profilbild
Av korell
Jag bar mycket i mei tai förut, men nu när zelda är tyngre tar jag alltid sjalen ist. Det är skönare helt enkelt.
Jag får ett tryck över diafragman när jag bär länge i MT, ibland i sjal också, man blir nästan lite illamående. Inte skönt.

Tror helt enkelt att MT är bra, absolut, men sjal är bättre.

Fast ett tips ändå kan ju vara att knyta den på höften, inte i midjan, tycker det är skönare.
Användarens profilbild
Av Malla
Jag tycker just nu att min meitai är skönare än sjal! Har haft den (en colibri) några veckor nu och använder den varje dag.

I början fick jag lite ont, men nu har jag kommit på hur den ska knytas för maximal avlastning: jag drar åt midjebandet ganska hårt och hasar sen ned det lite så att det vilar på höfterna. Då får jag mer vikt där än på axlarna=skönt. Och just nu är jag inte helt överens med omslutet rygg-knytningen så då är ju meitaien suverän.
Användarens profilbild
Av Jennelii
korell skrev: Jag får ett tryck över diafragman när jag bär länge i MT, ibland i sjal också, man blir nästan lite illamående. Inte skönt.
Men precis så blir det för mig när jag bär med sjalen på ryggen, jag får nästan panikkänslor..
Användarens profilbild
Av Anso
OM man nu har så långa band på sin MT eller är så pass liten att det går att knyta banden fram när man bär på magen så tror jag det är ett litet plus för då blir avlastningen över en bredare del av ryggen.

Sedan spelar säkert tygets kvalitet in samt om den är stoppad eller inte. Den Colibri MT som jag har är gjord i ett kraftigt canvastyg och är även stoppad i midjebältet och det är inga som helst problem med att den snurrar sig eller skär in i midjan.
Att knyta kring höften istället för runt midjan kan ju också vara ett sätt att omfördela belastningen men nackdelen med det är att barnet sitter längre ner och då blir det lite tyngre att bära.
Användarens profilbild
Av _hanna_
Mia skrev:Här är en till som inte är förtjust i MT..
Håller med dig där oxå!! :wink:
Väljer helst långsjal då.. men jag älskar ju min MT camo, den är ju såååå cool!! :oops: 8)
Men.. jag funderar på att sälja den ändå.. den är INTE bekväm... :? :(
Användarens profilbild
Av Anso
Hm, det här var ju intressant så nu kör vi järnet med frågor....
När är den inte bekväm:

När ni bär på magen? (var får ni knuten-på ryggen eller magen)
När ni bär långt ner på ryggen? (midjebandet kring midjan)
När ni bår högt upp på ryggen och midjebanden hamnar högt upp på revbenen?

Och vad har ni för sorts MT? Vadderad/inte vadderad?
Användarens profilbild
Av _hanna_
Anso skrev:Hm, det här var ju intressant så nu kör vi järnet med frågor....
När är den inte bekväm:

När ni bär på magen? (var får ni knuten-på ryggen eller magen)
När ni bär långt ner på ryggen? (midjebandet kring midjan)
När ni bår högt upp på ryggen och midjebanden hamnar högt upp på revbenen?

Och vad har ni för sorts MT? Vadderad/inte vadderad?
den är inte bekväm hur jag än bär, varken på mage eller rygg!!
Jag har en Babyhawk, den har vadderade axelband, men inte midjeband! :wink:
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har testat att bära på alla möjliga sett.. högt/lågt, knyta kors/inte kors, avsluta tibetanskt/ryggsäck, fram/bak, knyta över/under benen, påsa lite/påsa mycket... men kommer ändå alltid till samma slutsats efter ett tag... Har haft en BH och använt en Colibri en del. Har tom trott att jag är usel på att knyta just MT men jag har faktiskt blivit riktigt grym på att knyta på olika sätt :wink: men.. gillar det inte, har blivit för van vid avlastningen som en långsjal ger då jag kan knyta en sån bra.
Av Gummi
Jag skulle tro att det har lite att göra med vikten på din son.

Jag har märkt nu när min son blivit mycket tyngre så är det mycket viktigare hur jag knyter den.

Ibland får jag knyta om en eller flera gånger för att få det riktigt bekvämt.

Jag brukar knyta så tajt som möjligt och ha axelbanden rätt långt ut på axlarna, höftbanden har jag vilandes på höftbenen, då blir det bäst.

Jag har fortfarande inte lärt mig att knyta den utan en säng/stol/soffa eller dyl. Och skulle råda dig att använda dig av det också när du knyter upp honom, blir lättare att få det perfekt då. :wink:
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Jag har en med ovadderad midja och jag tycker inte den avlastar speciellt bra i jämförese med tex ergo....om den hade varit vadderad hade den nog avlastat bättre
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag har en colibri och jag tycker att den funkar bra. Jag använder den bara till att bära på rygg, har aldrig provat att bära den på mage dock.

Jag tycker den är väldigt smidig att knyta på ex en parkingsplats då jag lägger in de översta banden i bilen och sedan svingar upp sonen på ryggen.

Den här MT har ganska långa band så de övre banden korsar jag under sonens bak och sedan knyter fram. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?