Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jozi
hej alla sjalfantaster!!

Är ju lite av en nybörjare här även om jag haft en mobywrap sen dottern föddes, och har egentligen först nu kommit på att jag måste ju använda den, men ja min dotter är 10 månader så den sjalen är kanske inte den bästa...

Vad ska jag ha istället? Längden på mobyn är väl 5 m? och det är föööör mycket tyg, iaf de knytningar jag gjort...
Har varit inne på en amazon? en sån där tunnare långsjal till sommaren.. kan det funka? min dotter väger nu 8000 g och är 70 cm lång. Jag är själv är väl en person i storlek S-M, har det någon betydelse hur lång sjalen behöver vara eller handlar det bara om vilka knytningar man gör?

Kloka råd och tips tack! :)
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag har testat både antigua och Gauze och gåsen är klart trevligare! :loving:
Men Antiguan är grymt snyg irl!! (och riktigt skön också för den delen... Bara inte lika som gåsen)
Av jozi
gåsen heh.. hur ser den ut? lyckades inte hitta den..
menar ni alltså att jag inte kan använda amazonas en längre tid? menar, hur länge kan vi använda sån på vår dotter?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
jozi skrev:gåsen heh.. hur ser den ut? lyckades inte hitta den..
menar ni alltså att jag inte kan använda amazonas en längre tid? menar, hur länge kan vi använda sån på vår dotter?
Såhär ser min gås ut:

Bild

De finns bla på www.knyt-an.se

Nog går amazonasen använda sen också. Kanske inte lika bekvämt som med en diagonalvävd men ok går det. Min man brukade bära våran äldsta på ryggen med antiguan.
Men nja... Jag skulle inte rekommendera det.
Iofs så ser ingen av dom särskilt lidande ut, men...

Bild

Men i sommar är det nog inga problem. Bara du räknar med att du nog vill ha en till sjal sen. :lol:

Guud va jag svammlar... :hellu:
Blir du nå klokare av det här? :roll:
Av jozi
ååhh.. de var ju fina.. vad kostar en gås?:) finns det olika längder?
Av jozi
en till fundering.. kan man använda gåsen alltid sen eller kommer jag "behöva" köpa en ny sen?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
jozi skrev:en till fundering.. kan man använda gåsen alltid sen eller kommer jag "behöva" köpa en ny sen?
Kan kan du nog. Har inte testat med min son än, men jag tror du kan bära i den ganska länge. MEN det ÄR inte lika bekvämt som med en diagonalvävd.... Men ändå bekvämt... :roll:
Smaksak mao.

Men var beredd på att sjal :twisted: kan sätta klorna i dig! ;) Isf så blir det garanterat fler! :lol:
Av jozi
gåsen är inte diagonalvävd?
Jo den här sjalen kommer nog inte bli den sista jag köper hehe (försöker dock intala sambon att det kommer den vara)

gillar ju amazonas färger...
Man kanske kan hitta en beg gause?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
jozi skrev:gåsen är inte diagonalvävd?
Jo den här sjalen kommer nog inte bli den sista jag köper hehe (försöker dock intala sambon att det kommer den vara)

gillar ju amazonas färger...
Man kanske kan hitta en beg gause?
Nej men Gauzen stretchar faktiskt en del på diagonalen iaf... Det gör inte amazonasen. Den är helt stum.

Det försökte jag också i början. Men sen insåg både jag och maken att det var en fantasi och nu så köper tom han sjalar till mig... :lol:
Av jozi
känner mig lite korkad, men ska sjalen strecha? är den bättre då?
Av jozi
ok.. men om jag skulle köpa en amazon till sommaren och en riktig vävdsjal till hösten och framåt.. kan det vara ett alternativ?
vad går en amazon på som ny? har hittat 2 olika beg för 350 kr/st, ena inkl frakt
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
jozi skrev:ok.. men om jag skulle köpa en amazon till sommaren och en riktig vävdsjal till hösten och framåt.. kan det vara ett alternativ?
vad går en amazon på som ny? har hittat 2 olika beg för 350 kr/st, ena inkl frakt
Låter som en klok idé. :)

www.babyboden.nu kan du kolla priser på nya...

(tror inte du hittar ngn billigare beg än det där)
Användarens profilbild
Av Scharlott
jozi skrev:gåsen heh.. hur ser den ut? lyckades inte hitta den..
Calin Bleu gauzesjal (kallad "gåsen" här på Sjalbarns forum) har som sagt varit mycket populär under våren - finns hos www.knyt-an.se, www.babyhip.se, www.mallgroda.se och hos oss då www.mammabarn.se :wink: Nästa leverans väntas nu i dagarna hos oss alla. Så snart finns de att beställa igen i samtliga färger :D

På tal om Amazonas Antigua så kommer ju Amazonas med en ny tunn sjal vävd i korskypert med gamla Antiguans färger. Klistrar in en bild så ni kan se färgerna. Väntar med spänning på den! 8)

Bild
Av jozi
skillnad på gauze och calin linne?
Kanske den i linne skulle vara bäst och köpa?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Både Calin Bleu gauze och linnesjal är tunna och bra för sommaren och inomhus året om :D . Linnesjalen finns i härliga jordnära färger medan gauzesjalen fås i mer färgstarka men även klassiskt neutrala färger.

Vad gäller bärkomfort och avlastning, är det nog en smaksak vilken av sjalarna man tycker bäst om. Jag har hört både de som tycker bäst om gauzen och de som tycker bäst om linnesjalen :wink: Gauzesjalen har lite mer "giv" på diagonalen medan linnesjalen är stadigare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?