Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anva
Hej!!! NY har inne. Har kikat lite men inte reggat mig tidigare. Har blivit helt såld på vävd långsjal och på ergo. har dock inte råd att köpa båda.

Så tänkte sy mig en lång sjal.

Nu till min fundering. JAg har ett tyg hemma som är som ett tunnare lite glatt jeanstyg. Den har lite giv på diagonalen. Kan jag använda den till att sy en långsjal.

På en lång sjal kan man "skarva" mer än en gång???

Tackar på förhand.

Förvirrad mamma
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag tror absolut på jeanstyg! Det är ju vävt i kypert precis som de diagonalvävda sjalarna.
Användarens profilbild
Av Anva
Tiz skrev:Jag tror absolut på jeanstyg! Det är ju vävt i kypert precis som de diagonalvävda sjalarna.
Tackar så mycket då vet jag vad jag ska pyssla med i morgon. :lol:

Dessutom blir sambon glad att det inte kostar nått. :wink:
Användarens profilbild
Av mafalda
Lycka till! Kul att se dig här!!! :D
Användarens profilbild
Av Kotten
Men du vad SNYGGT det låter! Det vill vi gärna se bild på i framtiden. :D
Välkommen och lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Ett tunnt jeanstyg borde funka, om det känns diagonalstretchigt. Visst kan du skarva flera gånger, försök få skarvarna där ingen knut ska vara. Jag brukar skarva med vändsöm. Välkommen som reggad :D!
Användarens profilbild
Av Anva
mafalda skrev:Lycka till! Kul att se dig här!!! :D
Hej!!!
Måste ju få en sjla snart innan jag döör. Så då får jag väl syn när budgeten är snål...kanske har den på onsdag. iaf me mig.
Användarens profilbild
Av Anva
tinaw skrev:Ett tunnt jeanstyg borde funka, om det känns diagonalstretchigt. Visst kan du skarva flera gånger, försök få skarvarna där ingen knut ska vara. Jag brukar skarva med vändsöm. Välkommen som reggad :D!
Om jag bara behöver skarva en gång ska jag göra det på mitten av sjalen eller mer på sidan (om du fattar vad jag menar) Tänkte skarva med vändsöm. Lät bäst.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag hade nog skarvat mittpå. Gratis mitt-markering :D Annars kan man ha mitten hel och dela den andra biten och skarva på båda sidor.
Användarens profilbild
Av Anva
Nu är sjalen klar. Men det var då svårare att knyta än jag trodde men övning ger färdighet.

Kan nån hjälpa mig med hur man lägger in bild. förstår inte [/img]
Användarens profilbild
Av Panakeia
nu ska jag vara lite jobbig, kan inte skriva så långt nu, men iaf, Köp långsjalen och sy ergon, det skulle jag göra i första hand!!!! kan göra en längre utläggning om detta senare, om ingen annan gjort det......
Av belinda
Anva skrev:Nu är sjalen klar. Men det var då svårare att knyta än jag trodde men övning ger färdighet.

Kan nån hjälpa mig med hur man lägger in bild. förstår inte [/img]
oj vad spännande att få se! tror det ska finnas en klistrad tråd under "sjalbarn och sjalar" om hur man får in bilder, manmåste typ ha bilden på en publik server, t ex familjeliv och sedan kopiera bildadressen osv...är inte så bra på att förklara :oops:

att knyta är lurigt i början med dulär dej! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?