Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
MammaTess skrev:Måste bara dubbelkolla, det mönstret som ligger ute nu är helt rätt va?
Det var vad jag sydde efter, och jag tyckte det verkade rätt. Dock blev den större än vad jag trott... (och som sagt, jag tänkte fel på ovalen, men det ska jag nog sprätta och ändra.)
Av MammaTess
Har någon sett mitt måttband?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
MammaTess skrev:Har någon sett mitt måttband?
Har du kollat i tvättkorgen och tvättmaskinen? Där brukar vi kunna hitta allt möjligt som inte borde vara där (för att inte tala om i skorna och stövlarna) :lol: :lol:
Av MammaTess
Hittat det, under pappans datastol...dotterns fingrar verkar ha varit i farten ...hon ska mäta allt nu för tiden...
Av MammaTess
På mönstret står det att kortsidan (påsdelen) ska vara 54 uptill och 52 nere...stämmer det?

och är sömsmån inräknat?
Användarens profilbild
Av naggie
Å nej, en till grej som jag vill sy :roll:
Va duktiga ni är, det blir riktigt snygga väskor ju :tumsup:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
MammaTess skrev:På mönstret står det att kortsidan (påsdelen) ska vara 54 uptill och 52 nere...stämmer det?

och är sömsmån inräknat?
Det är kanske för att man inte ska uppleva öppningen som trång? Jag klippte ut med extra sömsmån, och jag tycker nog att väskan blev rätt stor, så skulle jag göra en till skulle jag klippa enligt de där måtten och låta det vara inklusive sömsmån. (Hoppas jag inte lurar någon att sy en väska som blir för liten nu....)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Kaffemoster skrev:
MammaTess skrev:På mönstret står det att kortsidan (påsdelen) ska vara 54 uptill och 52 nere...stämmer det?

och är sömsmån inräknat?
Det är kanske för att man inte ska uppleva öppningen som trång? Jag klippte ut med extra sömsmån, och jag tycker nog att väskan blev rätt stor, så skulle jag göra en till skulle jag klippa enligt de där måtten och låta det vara inklusive sömsmån. (Hoppas jag inte lurar någon att sy en väska som blir för liten nu....)
måtten är utan sömsmån. den är ganska stor, så man får plats med mycket grejer :wink:

det är ju inte jag som kommit på måtten alltså, jag har köpt den på en marknad i thailand. det är ju bara att ändra så att det blir som man vill ha det :D
Av MammaTess
Jag ska fota min väska 'hehe* så ni får se..

Men jag tyckte först att den var stor, men oj där får både plats sjal, ombyte till Affe, blöjor och en massa annat.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Skulle det inte kunna bli snyggt med enfärgat tyg, och så sätter man in en färgglad panel a la Mei-Taistuk :mitvit: Funderar på de snygga MT-panelerna jag "råkade" köpa från BäraNära......
Användarens profilbild
Av vanja77
Kaffemoster skrev:

och är sömsmån inräknat?
jag sydde rakt av utan att lägga till någon sömsmån och det blev fortfarande en väldigt stor väska
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
sus skrev:
Blixa skrev:Vilka mått saknas? Axelremmen måste man nog bestämma längd på helt själv så att man får plats med barn innanför. Min väska sitter som en smäck om det bara är jag. Med Hektor går det inte alls.
Kan man inte göra en låååååång axelrem, kapa den och sy i ett par sjalringar så man kan variera längden beroende på hur många som ska få plats innanför axelremmen...
Jättebra ide!!!

En sån väska såg jag igår på Indiska men den var för liten för att nå runt oss båda. Snygg var den i alla fall.
Av Nickis
Undrar bara: hur ser öppningen ut? Är det något lock eller knäppning eller är den helt öppen?
Kanske framgår det av ritningen, men jag är helkass på att sy så jag fattar inte riktigt!
Annika
Av Nickis
Förresten, en sak till, någon nämnde en filippinskinspirerad skötmatta med fickor.
Finns bild eller ritning på en sådan?
Annika igen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Nickis skrev:Undrar bara: hur ser öppningen ut? Är det något lock eller knäppning eller är den helt öppen?
Kanske framgår det av ritningen, men jag är helkass på att sy så jag fattar inte riktigt!
Annika
den är helt öppen. om man vill så kan man sätta på ett litet band på var sida så den går att knyta ihop, då ramlar inte sakerna ur lika lätt.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?