Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alexandra
Jag och Tindra har legat i hårdträning och övat ryggknytningar och det går bättre och bättre. Tindra börjar bli rätt van vid att "bollas" med och det känns lättare och lättare ju stadigare hon blir.
Igår provade vi omslutetX på ryggen med Mobyn och det gick över förväntan. Det blev jättestadigt, och var superbekvämt. Det var nästan lättare att knyta med den än med storken.
Ni som har både trikåsjal och vävd, vad tycker ni är lättast att knyta ryggknytningar med? Vilka knytningar använder ni mest, ryggsäck eller omslutet? Jag tycker att ryggsäck är lätt och snabbt, men det är inte så bekvämt. OmslutetX är superbekvämt, men tar ju lite tid.
Knyter gärna ryggknytningar och går runt hemma med, men vågar mig ännu inte ut på långfärd - då blir det Ergon istället. Det känns lite meckigt att ställa sig och trixa med att knyta om sjalen på ryggen mitt ute på stan...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har inte provat x-omslut på ryggen med babybundlern, men jag ska testa det någon dag för att se hur det känns. Fast Miles kanske redan är för tung för att sitta i babybundlern på ryggen, får se. Jag har inte testat ryggsäcksknytningar så mycket, jag har svårt att få det tillräckligt tätt på ryggen, så det blir löst och inte bra.
Jag har haft x-omslut på ryggen några gånger när jag varit ute, mest när min man är med och kan hjälpa mig. Fast jag tänker som så, att om Miles vill ner och jag behöver knyta om sjalen och jag är själv, då tar jag honom på magen istället på hemvägen. Det är ju det som är så bra med ponchon, att man kan byta. Fast jag håller med, man vill ju inte stå i värsta köpcentret och trassla med ryggknytningar, man kanske får en hel åskådarhög som glor.
Av Alexandra
Helena skrev:Fast jag håller med, man vill ju inte stå i värsta köpcentret och trassla med ryggknytningar, man kanske får en hel åskådarhög som glor.
Så tänker jag oxå, man får tillräckligt med nyfikna blickar ändå, vissa dagar blir man ju helt utstirrad! :lol: Innan jag ställer mig "offentligt" och knyter ryggknytningar vill jag vara så säker och snitsig på det, att det går jättefort. Det kan ju onekligen se rätt farligt ut för en utomstående, när man kastar upp bebisen på ryggen och står och knyter...
Jag vill oxå dubbelkolla i spegel (fast det går säkert att titta i nåt skyltfönster :) ) att Tindra verkligen sitter säkert innan jag traskar iväg.
Iofs gjorde vi lite ryggknytningar på ett fullsatt Teaterbaren när vi hade stockholmsträff...vi fick nog en del nyfikna blickar då. :)
Av Alexandra
Helena skrev:Jag har inte provat x-omslut på ryggen med babybundlern, men jag ska testa det någon dag för att se hur det känns. Fast Miles kanske redan är för tung för att sitta i babybundlern på ryggen, får se.
Hur mycket väger Miles? Tindra väger nu nästan 10 kg, och det känns ändå jättestadigt och säkert med Mobyn, och jag skulle tro att det är ännu stadigare med Babun, den är ju lika stretchig, men bredare och något tjockare om jag minns rätt.
Användarens profilbild
Av Helena
Jaha, är Tindra så stor, jag fick för mig att hon var så liten, Miles väger 9300, så då väger han ju mindre än Tindra. Vi vägde honom när han fick spruta förra veckan, och jag blev glatt överraskad över att han var så lätt, tänker att då orkar jag väl bära honom länge till än. Hur gammal är Tindra egentligen?
Tycker du att det är OK att bära Tindra på magen? Jag tycker att det är så tråkigt för Miles känns så stor (inte tung) på magen, man ser liksom inte riktigt var man går och så är hans huvud lite ivägen för mitt huvud.
Av Alexandra
Helena skrev:Hur gammal är Tindra egentligen?
Tycker du att det är OK att bära Tindra på magen? Jag tycker att det är så tråkigt för Miles känns så stor (inte tung) på magen, man ser liksom inte riktigt var man går och så är hans huvud lite ivägen för mitt huvud.
Tindra blir 8 månader i mitten på november, hon har ökat i vikt jättesnabbt nu senaste tiden! Vi har vägt henne här hemma och hon väger ca 9700-9800 gr.
Jag bär nästan aldrig på magen längre, det blir mest på ryggen i ergon eller sjal, eller på höften i ringsjal. Samma anledning som du, inte för att det är tungt, utan att hon är i vägen och våra huvud krockar och man får vrida på huvet för att se var man går!
Det verkar också som om Tindra hellre sitter på höften eller ryggen, där hon har lite bättre sikt framåt.
Håller med om att det är synd, det är så mysigt att bära på magen i "kramposition". :)
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tastade omsluten på ryggen med Babun häromdagen och tyckte det var svårt och svajjigt. Hugo kom långt ner hur jag än hoppade och höll på. Han kanske är för tung helt enkelt. jag tyckte det var lite jobbigt med allt tyg också, her en 5.4m och är van att knyta med en 4.1m stork.
Användarens profilbild
Av Karin
Jag har än så länge inte provat mig på några ryggknytningar men börjar bli sugen att prova. Min dotter är nu 3,5 månad, tror ni att det är för tidigt? Vad krävs i längd och bredd av en sjal för att knyta på ryggen? Skulle det gå med en Hug-a-bub?
/Karin
Av Alexandra
Karin skrev:Jag har än så länge inte provat mig på några ryggknytningar men börjar bli sugen att prova. Min dotter är nu 3,5 månad, tror ni att det är för tidigt? Vad krävs i längd och bredd av en sjal för att knyta på ryggen? Skulle det gå med en Hug-a-bub?
/Karin
Jag provade att knyta Tindra på ryggen i hug-a-buben igår, och det blev inte bra alls, det kändes alldeles för ostabilt. Den är nog inte tillräckligt bred för att det skall bli bra och stadigt.
Jag har sett bilder där man bär riktigt små bebiser på ryggen i sjal, men jag vet inte vad det finns för rekommendationer. Tror att det är bra om de kan balansera huvudet ordentligt. Jag började när Tindra var runt 4,5 månad, när hon kändes stadig i huvud och kropp.
Användarens profilbild
Av Helena
Nu har jag testat med babybundlern på ryggen, men jag fick inte till det. Jag tycker att det är så jobbigt med det där trikåtyget, det är så lätt att sno det.
Jag testade även att lyfta upp Miles på ryggen sovandes idag (fast med Ella Roon), det gick bra, han sov rätt djupt så han vaknade inte, och så höll han sig ju stilla när jag knöt, eftersom han sov.
Fast jag får fortfarande inte till det så tight som jag skulle vilja, Miles kan luta sig bakåt för mycket tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?