- lör maj 13, 2006 23:14
Nu har jag sytt min alldeles sprillans nya och första ringsjal någonsin. Jag hade fållat alla kanter, vikt och sytt i ringarna..... och så provar jag med sonen i och inser att de fållade kanterna på avigsidan från ringarna skaver grymt mycket mot nyckelbenet....... Jag klippte helt sonika bort dom och sicksackade bara rakt över.
Då fick jag iallafall godkänt av Benjamin - han somnade i sjalen.
Så jag började fundera. Finns det ett ultimat avstånd vad gäller sömmen man syr fast vikningen från ringarna? Och hur mycket behöver man sy för att det ska hålla? Antagligen inte så mycket som jag har gjort..... (Notera den enorma fyrkanten med vit söm.)
Här kommer bilder på "underverket" så ni förstår vad jag menar..... (förhoppningsvis)

Då fick jag iallafall godkänt av Benjamin - han somnade i sjalen.

Så jag började fundera. Finns det ett ultimat avstånd vad gäller sömmen man syr fast vikningen från ringarna? Och hur mycket behöver man sy för att det ska hålla? Antagligen inte så mycket som jag har gjort..... (Notera den enorma fyrkanten med vit söm.)
Här kommer bilder på "underverket" så ni förstår vad jag menar..... (förhoppningsvis)

Nina med Benjamin 050826
Bär i:
- Calin Bleu linnesjal Choklad
- hemmasydd ringsjal
- Ergo
Bär i:
- Calin Bleu linnesjal Choklad
- hemmasydd ringsjal
- Ergo