Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Luna
Nån som sett, hört eller funderat på om man kan använda vikblöjetyg som långsjal? Går det att köpa som metervara?

Tyget har ju stretch på diagonalen, mjukt och skönt och går ju att färga.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror det slits för fort, men det beror nog på vilken sort du menar, det finns några olika. Jag tänker på de rutvävda. Fast jag har några kinesiska vikblöjor i gåsöga (som leo stork) som nog skulle funka så varför inte... :D

www.ekopirpana.com skulle jag kolla på. Annars har jag en hög med gör det själv-länkar på min hemsida under tygblöjor.
Användarens profilbild
Av Marion
Här i Estland har vi sjalare testat att göra långsjal av vikblöjetyg förra sommaren, då alla "riktiga" vävda sjalarna kändes plötsligt för tjocka och svettiga i värmen.

Billigt var det (~5kr/m), men inget särskilt bekvämt om jag får säga det själv. Tyget jag använde (gåsöga) var alldeles för tunt för ändamålet och kanterna började jättelätt skära in i axlarna. Man fick vara väldigt noga när man knöt och verkligen finjustera för att sjalen skulle sitta bra. Det blev inte bättre av att tyget gled inte alls. Men luftigt var det! Alltså en sjal i vikblöjetyg skulle absolut inte rekommendera en nybörjare, men är man van sjalare så kanske det går bra. Det finns ju olika vikblöjetyger och några lite tjockare tyger skulle kanske fungera bra.

Mitt tips blir att testa hur ditt tyg känns! Även om det inte fungerar så har man ju inte förlorat några stora pengar och kan sy fina vikblöjor av sjalen. Min vikblöje-sjal, som jag använde litegrann förra sommaren, blev slaktad för två veckor sedan och lever nu ett nytt liv som blöjor.

Här kommer en bild på oss i sjalen (jag ber jättemycket om ursäkt för den stora bilden, men jag vet inte hur man kan göra den mindre :oops: ):
Bild
Användarens profilbild
Av Luna
Marion skrev:Billigt var det (~5kr/m), men inget särskilt bekvämt om jag får säga det själv. Tyget jag använde (gåsöga) var alldeles för tunt för ändamålet och kanterna började jättelätt skära in i axlarna. Man fick vara väldigt noga när man knöt och verkligen finjustera för att sjalen skulle sitta bra. Det blev inte bättre av att tyget gled inte alls. Men luftigt var det! Alltså en sjal i vikblöjetyg skulle absolut inte rekommendera en nybörjare, men är man van sjalare så kanske det går bra. Det finns ju olika vikblöjetyger och några lite tjockare tyger skulle kanske fungera bra.
Det var billigt. Tack för info, jag var mest nyfiken på om det funkade. Jag är nybörjare så det är nog inget för mig.

Vilket gulligt tyg!
Användarens profilbild
Av Marion
Luna skrev:Det var billigt. Tack för info, jag var mest nyfiken på om det funkade. Jag är nybörjare så det är nog inget för mig.

Vilket gulligt tyg!
Tack för komplimangen!

Alla har vi varit nybörjare någon gång, så låt dig inte avskräckas :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?