Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
Jag får inte upp hugo på ryggen så att jag kan knyta fast honom.

Om jag brer ut tyget och sätter honom på det först så kommer han inte upp riktigt på ryggen och igår när jag skulle prova att "slänga upp" honom på ryggen så skrek han så jag trodde att jag dragti armarna ur led på honom! :oops: :cry: :oops:

Jag fattar inte hur jag gör för att få i honom i Ergon på ryggen själv heller :roll: Kan han vara för sprallig och otålig?

Måste ha en Skåneträff snart!
Användarens profilbild
Av April
Den 21:e i Hembygdsparken i Ängelholm :-D, då visar jag hur du lätt svingar upp honom i Ergon ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
jag var just inne på andra länken "bärsjalsträff" och såg det MEN jag kan ju inte!!

Jag blir jättearg att det bara finns en lördag i varje vecka för det är alltid ngt då :evil:
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag brukar ta lillan och sätta henne framme på magen. Sen tar jag båda remmarna samlade i vänster hand medans jag håller bakom hennes rygg med höger hand och drar lillanselen så långt bak jag kan. När hon hamnat på rygg håller jag kvar henne bakom ryggen med höger hand medans jag trär på mig vänster rem över armen och axeln. Byter så att jag håller henne med höger arm bakom ryggen och får på mig höger rem.
Ibalnd kan man få skutta och buffa lite för att få selen och barnet att hamna bakom ryggen.
Rekommenderas att prova över sängen :-)

hmmm hoppas du fattar :-)
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
det var ju jättetydliga instruktioner, tack!

Jag är mest rädd att han ska börja åla sig och kasta sig bakåt när jag har honom halvvägs på ryggen med en hand under hans rumpa och den andra fastkrånglad i någon av remmarna :roll:

ingen annan som känner så?!
Användarens profilbild
Av Ester
Jo jag övade hemma över sängen och det funkade alldeles utmärkt att få upp Alice på ryggen
Så var jag hemma hos en bekant och fiakde med en massa andra mammor och så skulle jag visa den fantastiska ERGO-selen som alla borde ha... 8)

Jag började trixa upp henne där, och alla undrade om jag inte skulle göra det över soffan...näe då sa jag helt säker på att det skulle gå ändå....men de tjatade så tillsist ställde jag mig över soffan..och avd gör Alice om inte kastar sig bakåt! :shock:

Tur att jag inte försökte stila utan stöd bakom....och otur att det gick så illa för nu lev det knappast nån ERGO-succé :?

Istället började de prata om de fantastiska bärstolarna som haglöfs gör som man sätter barnet i först och sen tar på sig.... :(
Användarens profilbild
Av Ester
Fast nu har vi övat lite mer och jag får upp henne utan problem på ryggen.

Istället är det sjalknytning på rygg som absolut inte funkar :cry:
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
Gud vilken tur att de andra mammorna var mer förståndiga :wink:

nä, men det är precis det jag är rädd för och Hugos pappa skulle aldrig förlåta mig och min "idéer"...jag skulle nog inte förlåta mig själv heller...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?