Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Till vårt bröllop förra året så köpte jag vanligt bomullstyg från Ikea och hade som dukar... Nu börjar jag lessna lite smått på detta tyg som tar upp hela min klädkammare (känns det som) och har lite slut på ideér vad jag kan göra med det!
Hittills har jag sytt nya vetekuddar och har tänkt sy nån hängmojäng man kan hänga på spjälsängen, som jag hittade att man kunde köpa nånstans och förvara saker i (bla bla bla)
Har även funderingar på att sy en blöjpåse..
MEN SEN DÅ?!
Har ju jättemycket tyg! Någon som har något förslag?

Mottages med tacksamhet!!
/Jenny
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Nån typ av solskydd/lektält för barnen att ha ute kanske?

Skopåsar, blöjpåse att ha liggande i bilen?
Användarens profilbild
Av Panakeia
e det vanlig lakansväv typ?
sälj det vidare?
Jag kan tänka mig en bite....ellerr tre.....
Av Jenny
Panakeia skrev:e det vanlig lakansväv typ?
sälj det vidare?
Nej det är tunnare än så, du vet det billigaste från Ikea som finns i flera olika färger, Ditte tror jag att det heter... Dessutom är det flottfläckar här och där och fållat :?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Three to be skrev:
Panakeia skrev:e det vanlig lakansväv typ?
sälj det vidare?
Nej det är tunnare än så, du vet det billigaste från Ikea som finns i flera olika färger, Ditte tror jag att det heter... Dessutom är det flottfläckar här och där och fållat :?
njee... jag vet inte riktigt vikket tyg det är, har aldrig kikat på tyg på IKEA.......
Men, fortfarade kan det väl finnas folk som vill köpa det? testa, lägg ut en annons?
Eller bestäm dig för nått som du syr i det och sy upp ett par stcken och sälj, typ sånna gaderobsförvarningar eller så?
eller spjälsängslakan?

Du kan ju färga å sy barnkläder?
du har ingen bite som är typ....
tre meter lång och 1 m eller lite mer bred?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Örngott!
Enkelt o det är sånt man använder jämt. ¨
Ja, eller påslakan i barnstorlek. Stora påslakan brukar vara för jobbigt tycker jag....

En ringsjal kanske ;)

Nåt enkelt mjukdjur. Typ dubbla konturer, sy ihop o fyll.
Av Jenny
Panakeia skrev: Du kan ju färga å sy barnkläder?
du har ingen bite som är typ....
Jo det kanske jag kan hitta, ska leta fram och mäta lite, kan dock inte garantera att det inte är någon fläck på det :oops:
Av Jenny
Sockertopp skrev:En ringsjal kanske ;)
Jag har haft fundering på att testa sy en ringsjal, dock är jag osäker på hur tåligt tyget är, tänk om det brakar liksom :shock:
Finns det något sätt man kan testa hur tåligt det är? :roll:
Av belinda
hihi vi hade också Dittetyg till dukar när vi gifte oss :wink: min svärmor sydde ett par underlakan av en del av det, resten svämmar över hos oss också :roll:
Av Jenny
belinda skrev:hihi vi hade också Dittetyg till dukar när vi gifte oss :wink: min svärmor sydde ett par underlakan av en del av det, resten svämmar över hos oss också :roll:
Ja! Men då vet ju du exakt vilket tyg jag menar, vad tror du om att sy en ringsjal av det? vågar man testa?
Användarens profilbild
Av P
Jag har ringsjal i ditte och har burit älsta pojken som väger 19 kg. Den har ännu inte brakat ihop trots flitig användning.
Av Jenny
Panakeia skrev: du har ingen bite som är typ....
Har mätt lite, finns en bit som är 130x340cm....
Av Jenny
P skrev:Jag har ringsjal i ditte och har burit älsta pojken som väger 19 kg. Den har ännu inte brakat ihop trots flitig användning.
Då kanske jag ska ge mig på och sy en ringsjal också då! behöver bara beställa ringar först :D
Användarens profilbild
Av humlan54
jag har både långsjal och ringsjal i Dittetyget... det funkar hur bra som helst :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?