Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Celerona
vill ju ha ett bärredskap som är vackert och avlastar och som jag inte behöver lära mig att knyta (lat :oops: och dessutom är ju dottern snart ett år) Är det någon som prövat patapum selen, är den bara eb kopia av ergo eller finns det skillnader?
Någon som vet om det är möjligt att lära sig använda en sakara för en sjalovan..har ju just fått kläm på ringsjalen
andra selear/sjalar tar tacksoamt emot alla tips..
Användarens profilbild
Av Helena
Hej! Finns det ingen som bor i närheten av dig som har några bärselar som du kan testa.
Jag har ju en sakara (som jag inte använder) och det var lätt att få upp Miles på ryggen när han var liten och inte sprallade omkring, det är svårare nu när han inte vill sitta still. Annars tycker jag inte att det är så svårt att sätta upp barnet i sakaran. Fast det kan ju vara lite jobbigt att alltid behöva hitta en plats till att göra detta, om man är ute någonstans behöver man ju en bänk. Man kan ta barnet i sakaran och lyfta upp det direkt på ryggen också (alltså utan bänk eller säng), men det har jag aldrig lyckats med.
Sutemin är snabbare att få på än sakaran. Sakarans band går ju också i kors på bröstet förresten (det gillade du väl inte). Sutemin avlastar bättre än sakaran, sakaran har ju inte riktigt något avbärarbälte som sutemin. Jag tycker inte att man kan bära i sakaran upp till 20 kilo, jag har testat med min 3 åring och han är för tung för den. Men sakaran är väldigt liten och smidig måste jag säga om man bara vill ha den i väskan, sutemin är lite klumpigare att forsla omkring. Sakaran har ett väldigt bra huvudestöd när barnet somnat, som man kan få upp själv utan problem, sutemins huvudstöd är ju inte så vidare bra.
Jag har ju också en ett-åring och när jag testade sakaran igen för ett tag sedan, tyckte jag att det först kändes bra, men sen blev det tungt efter en stund. Det gäller att få upp barnet högt på ryggen.
Av Celerona
för utredningen :) verkar inte finnas någon i närheten med varken sakara eller sutemi (hojta om ni finns, bor i malmö) och det där med kors över bröstet, kan nog strunta i att det ser konstigt ut så länge det inte är obehagligt. (Satte babybjörn selen på ryggen häromdagen, såg lustigt ut, avlastning noll, men gumman älskade det) Kanske kan man dölja bröstutputandet med en halsduk eller nåt..
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Är du med på bärsjalslistan?
http://groups.yahoo.com/group/barsjalslistan/
Där kan du fråga om någon har sutemi eller sakara som du kan få testa?
Jag tänker att du har väl också returrätt om du köper ett bärverktyg som du inte gillar, så kan du väl förmodligen skicka tillbaka det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?