Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill ha en snygg "pås-väska" att använd som skötväska! En med brett och långt axelband. Har sett på Buscillas bilder att hon ofta använder sådana och de är ju såå snygga :loving: Speciellt nu när vädret e så fint :vågen:

Det borde ju vara väldans enkelt att sy sin egen :hmm: Någon som har en bra beskrivning??
Senast redigerad av nennie81 den lör maj 06, 2006 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Har ingen bra beskrivning tyvärr, men jag skulle kunna fotografera en av Thaiväskorna så kanske du kan klura ut hur det är gjort ;-)

Kram Cecilia
Användarens profilbild
Av Linnea
jag har också en sån, som jag gladeligen lånar ut som sybeskrivning om du skulle vilja :D

vi skulle kunna ses på öppnis nästa vecka kanske :roll:

du skulle kunna få sy 2 i nåt ballt tyg så kunde jag köpa den ena :floet2: (min är bara svart å trist)
Användarens profilbild
Av nennie81
Linnea skrev:jag har också en sån, som jag gladeligen lånar ut som sybeskrivning om du skulle vilja :D

vi skulle kunna ses på öppnis nästa vecka kanske :roll:

du skulle kunna få sy 2 i nåt ballt tyg så kunde jag köpa den ena :floet2: (min är bara svart å trist)
Jaa vi har inte varit på öppnis på eeevigheter! Men just nästa vecka e jag uppbokad (busy woman :roll: ) typ alla dagar men tisd förmiddag tänkte jag och Aelia ut och knata... Då skulle vi ju kunna gå till öppnis, eller om du vill med ut och flanera!

Buscilla
ja fota fota fota!!!!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ååå jag vill oxå se.
tycker den väskan verkar sååå praktisk
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag med. Vill också sy väska.
Användarens profilbild
Av Blixa
Bidrar med en halvdan bild på en likadan väska (jepp, jag har en rosa väska :lol: )

Axelremmen och sidorna är sytt av ett stycke. Enklast är väl att göra det av en bit dubbelvikt tyg där vikningen hamnar mitt uppe på axelremmen. Botten består av en rundel. Allt som allt är det bara tre ställen alltså där man måste sy ihop (efter att man fållat kanterna alltså), är det begripligt :hmm: ?

På bilden har jag bara plattat till väskan så att sömmarna i sidorna hamnat på varsin sida (tydlighetens mästarinna idag :lol: ) och försökt att vika undan den runda bottnen.

Ja ja, ni får säkert en tydligare beskrivning av Buscilla senare men det var så kul att kunna bidra lite i gör det själv-forumet.

Bild
Användarens profilbild
Av Buscilla
Blixa skrev:Bidrar med en halvdan bild på en likadan väska (jepp, jag har en rosa väska :lol: )

Axelremmen och sidorna är sytt av ett stycke. Enklast är väl att göra det av en bit dubbelvikt tyg där vikningen hamnar mitt uppe på axelremmen. Botten består av en rundel. Allt som allt är det bara tre ställen alltså där man måste sy ihop (efter att man fållat kanterna alltså), är det begripligt :hmm: ?

På bilden har jag bara plattat till väskan så att sömmarna i sidorna hamnat på varsin sida (tydlighetens mästarinna idag :lol: ) och försökt att vika undan den runda bottnen.

Ja ja, ni får säkert en tydligare beskrivning av Buscilla senare men det var så kul att kunna bidra lite i gör det själv-forumet.
En likadan som en av mina :loving: snyyyyyyyyyyyyyyyyygg...
Vet inte om jag kan bidra med så mycket mer än det du har gjort :roll:. Kanske man ta ett par närbilder... :hmm:

Kram
Användarens profilbild
Av Blixa
Om någon vill kan jag ta fler bilder men då får det bli en annan dag. Nu är det för länge sedan dags att sova.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Blixa skrev:Om någon vill kan jag ta fler bilder men då får det bli en annan dag. Nu är det för länge sedan dags att sova.
det får du så gärna!!! :eld:
Av Sussi med Maja
Blixa skrev:Om någon vill kan jag ta fler bilder men då får det bli en annan dag.
Gärna lite mått också :wink: Väskan var jättesnygg!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sussi med Maja skrev:
Blixa skrev:Om någon vill kan jag ta fler bilder men då får det bli en annan dag.
Gärna lite mått också :wink: Väskan var jättesnygg!
Precis vad jag skulle till att gå in i tråden och fråga! =)

Jag har ett tyg som ligger och väntar på att bli en sån där väska, jag har bara inte fått tummen ur att snickra ihop ett mönster själv.
Av Petra
Kanske något att testa. Svårt med väka till sjalen. Men felet är väl att man skulle behöva matcha varje sjal med en väska.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?