Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Hejsan
Nu har jag fått en förfrågan att sy en bäpåse men inte i fleece. VAd är det jag bör tänka på då, kan hon köpa vilket vanligt bomullstyg som helst? Ska man ta till lite mera tyg än med fleecen.
Jag syr kantband på mina fleecepåsar och tänkte försöka även det på denna men vet inte om det blir för stumt.

Ja ni som testat i vanligt tyg, vad säger ni, är det nåt som är problem?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Har inte en blekaste, har aldrig sytt en bärpåse. Men jag funderar på att göra det och då INTE i fleece. Därför placerar jag mig här i periferin och inväntar något klokt svar :wink:

/Cecilia
Av MammaTess
Jag sydde min från hängmattetyg och mätte från min axel till min höft med någon extra cm...och dubblade det...bara...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har sytt bärpåse i en stuvbit av en hoppediz London och av Lenda från IKEA.

Det blir jättebra påsar, och jag har följt syinstruktionerna på www.baranara.se. Jag fållade långsidorna, men kantband borde väl iofs bli lika bra.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det bästa är tyg som stretchar lite på diagonalen, precis som för alla sjalar. Lakansväv tycker jag personligen blir för stumt. Tänk tjockare än lakansväv men tunnare än jeanstyg. Och så diagonalstretch.

Vissa vävda tyger stretchar en del på bredden, om det finns stretch i tyget ska den vara på bärpåsens färdiga längd precis som med fleece eller trikåtyger.
Av johpar
Jag har sytt flera bärpåsar och har då använt indisk bomull.

Här är några bilder

Oliver när han bara var några timmar gammal (bärpåsen är superskrynklig och jag är mycket ovan men lycklig)
Bild

Det går bra att amma också
Bild

Storasyster ville också bära honom (i hennes fleecebärpåse)
Bild
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har en sytt en i bomullsflanell som är jättemysig.
Av Jenny
Jag sydde en i stretchtyg, dock inte tröjstretchigt utan lite mindre ( :oops: om det verkar vettigt :oops: ) Jag upplevde att jag fick korta den jämfört med fleecepåsen för att det inte skulle bli så "hängigt", men det kan man ju göra lite vartefter antar jag!

Just det, jag sydde med ett innertyg också så det inte skulle bli så strävt mot naken hud! (+ att det blev lite tjockare och kändes stabilare)

Lägger in en bild, dock ingen bebis att bära i ännu!
Bild
Eftersom denna blev lite hängig, kortade jag ner nästa så då blev såhär: Bild

(oj, nu vet jag inte ens om jag hjälper något med detta inlägg längre)
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Ja jag får helt enkelt testa mig fram o se...
Fleeceär ju ganska varmt så att det kan ju vara bra att kunna sy dem i annat material också...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har en som är sydd i linne tror jag. Det är min test-bärpåse.
Sen har jag en hemmasydd i nån typ av vävt tyg. Fast den blev inget bra. För tjocka fållar och för tjock söm precis där barnets rumpa hamnar. Ska jag jämföra tyget med något så är det väldigt lika mina gamla amazonas brazil tropical i tyget. Bara lite mindre glest vävd. Men lika tjockt tyg.

Förvirrade jag till det ytterligare nu eller???
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?