Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Ja, jag tycker fortfarande Ida är minibebis trots att hon är över en månad, väger 5,2 kg och är 56 cm lång. Men visst räknas det som minibebis? :D

Nåja, till saken. Jag gillar mest att bära henne i vävd sjal, tex storken eller gåsen (*haha*). Men då kan jag ju inte ha sjalen färdigknuten och ta i och ur för amning etc... Dubbelkryss är Ida fär liten för tycker jag, jag vill ha midjebältet som stöd än. Och omslutet X II är svårt med vävd sjal... Så vad ska man välja? Jag tar oftast vävd om vi bara ska en kort tur, och trikå om jag ska bära länge. Men det är ju då man egentligen behöver en vävd, för avlastningen...

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, bara beklaga mig lite över dagens I-landsproblem... :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
Men jag tycker inte det ÄR så svårt med dubbelXII med vävd sjal! Har du provat någa gånger? Det blir iofs ganska tight, kanske lite läskigt med en så liten bebis.. :hmm: Och sen så tror jag inte det är så himla lätt att "återanvända" knytningen ändå, så det kanske inte är så bra ändå. Glöm det! :oops:

Och trikåsjal som är SÅ MYSIGT!? Jag och sambon längtar innerligt till nybebis att bära i trikå!
Användarens profilbild
Av Alven
Ja, visst är det mysigt med trikå! Men en vävd avlastar helt klart bättre, kanske för att man kan justera medan man knyter. Det är lättare att få det perfekt med en vävd helt enkelt, om man har lite rutin. Och det får jag nog säga att jag har, bar ju David på heltid mer eller mindre i ett år!
Användarens profilbild
Av amöba
Undrar om det inte var Diddeldi som visade mig hur man kan återanvända x-omslut med vävd sjal. Det var lite knöligt att få till smokingbältet igen, men absolut inte omöjligt!
Användarens profilbild
Av sus
Jag bar Majken jättemycket i min stork när hon var ungefär i samma storlek som din tjej, då hade jag änu inte köpt en trikåsjal så jag hade inget val. Hur som helst tycker jag aldrig det var något problem att knyta ett X omslut II (säger jag rätt nu, med smokingbältet utanpå) och sen stoppa i henne, precis som i trikåsjalen. Sen kunde jag ta ur henne och stoppa i henne precis som med trikåsjalen. Det krävs väl lite övning för att känna efter hur mycket plats man ska lämna åt bebisen när man knyter, men när man väl har koll på det så behövde jag nästan aldrig knyta om. Hon satt jättebra. Så jag säger bara, öva tills du får till det...
Användarens profilbild
Av Helena
Fast jag funderar på en sak, du skulle ju kunna knyta x-omslut och sedan fortsätta ha sjalen på dig när du tar ur henne. Liksom bara knyta åt den fast utan barn. Då har du ju den på dig och sen kan du snabbt knyta in henne igen.

Jag har lite svårt för x-omslut 2 med vävda sjalar, står och pillar mycket längre med den knytningen än med x-omslut.
Av Marika
Det jag tycker är vitsen med trikå är det att det funkar så bra att ta i och ur bebisen. JAg har min på mig nästan hela dagarna varje dag. Sen gör jag så ibland att jag slänger på mig en ringsjal utanpå den färdigknutna trikåsjalen. Funkar toppen då går det alltid snabbt att ta upp bebisen.
Av Marika
Jo, men med en vävd sjal så känns det som om man går om kring med ett stort täcke på sig tycker jag, särskilt när man har den under jackan när man skall iväg med bilen tex.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag tar i och ur med vävd sjal också, både omslutetx och xomslut. :oops:
Så gjorde jag också tidigare när Sture var mindre och jag inte kunde knyta på något annat vis :wink:

/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?