Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stisan
Hjälp! Jag blir helt tokig. Vilken sjal jag än läser om så tycker jag att den verkar bäst... Det jag funderar på nu är om det är någon som har erfarenhet av att använda en ringsjal från allra första början (nyfödd alltså). Och hur det är jfr med långsjal?

Jag undrar också om det är bekvämare att bära i en designad Ringo jfr med om man syr en själv? Vad har ni för åsikter?

Och till sist, kan man köpa en tunn långsjal plus ett par ringar och använda den dels som långsjal, men även som ringsjal genom att ha tyget dubbelt? Kanske en korkad fråga - nej, jag har absolut ingen erfarenhet av sjalbärande än! Men jag har funderat på detta. Det kan ju inte vara någon risk att ringarna glider av med 2.5 m tyg på varje sida... Men det blir kanske klumpigt? Jag funderade på en tunn elastisk, typ Moby Wrap. Plus ett par ringar, eller som sagt en Ringo, som ser så himla fin ut! Tänk om man bara kunde gå ner på stan och kolla på alla olika modeller!!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tycker att en elastisk långsjal låter som ett kanonval! Det ger så mycket mer frihet och anlastning med långsjal än ringsjal. Ringsjalen däremot är ett bra komplement, framförallt när babyn blir lite större. Jag tror absolut det duger att sy ringsjalen själv. Känner du att du gillar den mycket men vill ha en designad och kanske strået vassare så kan du köpa en ringo senare- Jag tycker det är för lite sjal för pengarna. Om jag hade en sjalbudget i den storleken och skulle lägga det på EN sjal så skulle jag köpt en storchenwiege 4.6m istället.
Av Alexandra
stisan skrev:Jag undrar också om det är bekvämare att bära i en designad Ringo jfr med om man syr en själv? Vad har ni för åsikter?
Jag har både en Ringo och en hemmasydd ringsjal, och jag tycker att de är ungefär lika bekväma att bära med, (men Ringon är ju lite snyggare... :))

Jag håller med Anna, satsa på en långsjal och sjalringar!
Användarens profilbild
Av mojsan
...en babybundler, en bärabarnsjal o tre par ringar, så att jag skulle kunna ha bärabarnen som ringsjal om det gick dåligt. Men det behövs inte, jag är SÅ nöjd med min korta sjal! Däremot är det inte alls svårt att sy en ringsjal, jag hade träslöjd i högstadiet och fick knåpat ihop två hyffsade sjalar, varav jag lånat ut den ena... Jag skulle satsa på en långsjal o ringar.
Användarens profilbild
Av Louise
Det är inte lätt att hitta rätt i sjaldjungeln och faktum är ju (titta på enkäten som finns här på forumet) att de flesta sjalbärare har flera sjalar, en för varje tillfälle eller behov.

En elastisk långsjal tycker jag är kanon som första sjal. Mycket mer allsidigt än en ringsjal när barnet är litet. En ringsjal tycker jag kommer mer till användning när barnet är lite större och kan hålla huvudet stadigt så att barnet kan sitta upp i sjalen.

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av tinaw
De tunnare vävda långsjalarna, typ EllaRoon, funkar att knyta dubbelt. Det borde gå med en tunnare elastisk sjal också. Så lösa ringar kan kanske funka, men långsjal är mitt förstaval till en nyföding. Du kan ju köpa ringar som du har på lut till en hemsydd ringsjal, och prova med långsjalen först. Just att ha dubbelt tyg att justera i ringarna brukar inte funka jättebra, men det skiljer sig mellan olika tyger.
Användarens profilbild
Av Helena
Lång sjal är bäst till små bebisar tycker jag också. Det lönar sig ju nästan alltid att knyta en sådan eftersom små barn ofta sitter länge i sjalen och om man bär länge behöver man ju bra avlastning.
Av stisan
TACK för alla tips! Det får bli en elastisk långsjal och (minst) ett par ringar. Det blir perfekt, hoppas jag! Ska kolla in tyger, men annars blir det en moby wrap. Relativt billigt. Förhoppningsvis kommer sjalarna att användas mycket och då får det bli en fin vävd sjal senare! Eller kanske en Sutemi, som jag tycker ser mycket smidig ut...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?