Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
För några dagar sedan kom jag på att jag måste ha en ringsjal till. :lol:
Jag har äntligen lyckats komma i mina röda linnebyxor och hade dom på mig tillsammans med en svart tröja. Min blåa ringsjal var inte alls snygg till så då måste jag ju ha en sjal till...
Hittills har jag bara sytt ringsjalar med solfjädersvikning eftersom jag tycker att den är så snygg men alla skriver ju alltid om hur mycket dom tycker om sjalar utan vikning så nu tänkte jag att jag skulle testa det.

Jag har använt ett oblekt linnetyg och tycker att det blev hemskt knöligt i ringarna och undrar lite om det är någon annan som sytt i linnetyg och fått det bra utan vikning eller är tyget för stelt för att det ska funka?

Tyget kommer ju bli mycket mjukare när jag använt sjalen lite så det kanske blir bättre? :hmm:
Användarens profilbild
Av Anso
Vad är det för ringar (aluminium eller nylon) och vad är det för storlek på ringarna?
Det är väl gränsfall om det skulle behövas aluringarn strl L. Det beror lite på hur pass tjockt tyget är och bredden på sjalen.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Det är aluminiumringar i stl M och jag funderade också på om dom var för små. Jag har beställt större och ska testa byta.
Användarens profilbild
Av Anso
Läs lite på www.babyboden.nu om hur man trär ringsjal och se om det hjälper lite. Annars får du prova ett par L.
:wink:
Finns det annars någon i din närhet som kan hjälpa dig lite?
Bärsjalsträff, bärsjalsambassadör?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har en ringsjal sydd i oblekt linnetyg, och aluminiumringar i stl M. Jag tycker att det är jättebra, men jag är en sån som gillar när det är lite kärvt att justera. Det känns liksom säkrare. Jag tycker inte att det är något problem med knölighet, för just linnetyg blir ju stor skillnad efter lite användning.

Nu inser jag att du kanske snarare frågar om där tyget är fastspänt i ringarna, och där blev det smidigt ganska snart också. Jag gillar min linnesjal med mediumringar stenhårt.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Kaffemoster skrev:Nu inser jag att du kanske snarare frågar om där tyget är fastspänt i ringarna, och där blev det smidigt ganska snart också. Jag gillar min linnesjal med mediumringar stenhårt.
Just det, det var inte justeringen som blev knölig utan där jag sytt. Nu har jag sprättat och vikt sjalen en gång i ett motveck och sen sytt fast och det blev mycket bättre.
Det är lite småsvårt att justera men det stör mig inte för jag gör inte det så mycket när jag väl fått den att sitta bra en gång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?