Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag införskaffade en 5,2 meters stork till Viggo och den trivs jag bra med. :D Den avlastar bra när man är ute och går och fixar lite här hemma.

Det är en tung liten kille jag har, 8 kg och 65 cm nu vid två månader, så jag orkar inte bära honom långa studer utan bärhjälpmedel.

När jag är hemma och bara bär korta stunder vill jag inte hålla på med den långa sjalen. Vad finns det för alternativ till långsjal för en två månaders? Jag har funderat på en ergo men då måste jag väl ha det där inlägget också tills han är lite starkare i rygg och nacke? Har också funderat på ringsjal eller bärpåse. Vad skulle ni rekommendera som komplement till min långsjal :?:

/Cecilia
Användarens profilbild
Av sus
Jag bar Majken rätt mycket i ringsjalen hemma när hon var liten, började väl när hon var ca 2 månader och det kändes naturligt att bära henne på höften. Hon var också ganska stor och stadig.
En bärpåse funkar säkert lika bra om man bara hittar en i rätt storlek.
Fördelen med ringsjal är ju också att barnet hamnat på höften så man är lite friare att röra sig framåt så att säga.
Användarens profilbild
Av mammahappy
En ringsjal eller bärpåse är perfekt till lite snabbare bärning.
Iom att det blir snedbelastning så bör man ju inte bära allt för länge. Men det är ju betydligt lättare å bära med ringsjal/bärpåse än med armarna bara
Användarens profilbild
Av cecili@
Tack för tipsen.

Det lutar åt en ringsjal. Har hört att dessa ska vara bra att amma i också? Stämmer det? Tycker att han är tung att hålla i om vi inte sitter i soffan med en massa kuddar, och det gör vi ju inte alltid :)

Blir nog en ergo sedan också. När kan man börja använda den utan inlägg?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Det brukar gå bra å amma i ringsjalen. :lol:
Ergon är från 5mån ungefär. Men det brukar kunna gå något tidigare.
Du kan ju ha benen "innanför" i grodposition tidigare.
Å du kan ju köpa en om en månad eller så å prova dig fram när den känns "lagom"
Till en liten bebis är ju "sittytan" för stor å benen pekar "rätt ut" istället för att sittytan går från knäveck till knäveck.
Men som sagt runt 4-5mån brukar gå bra å använda ergon
Användarens profilbild
Av Alven
Till min månadsgamla lilla Ida funkar abc/mei tai bäst som komplement till långsjalen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?