Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Alven skrev:Jag kunde knyta allt och fick nån halvmeter över på båda ändarna med min 4,6:a... Jag 174 cm och vägde väl ca 65 kg då, men med smal midja...
Alltså, jag är ju ingen rundis om man säger så, även om jag kanske inte är nån benget.. Borde ju rimligtvis funka på mig då! Måste få folket på sjalträffen att se om jag gör nåt tokigt!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag har också funderat på det där med att "alla" kan knyta på magen med en 4,6! Med min hoppis som är (var) 4,6 kunde jag med mkt möda och stort besvär få till en knut på magen. Men det nästan omöjligt.
Med min easy 5,2 så har jag inte mkt över efter att ha knutit på magen.
SÅ stor tycker jag inte att jag är! (159cm 65kg)

Jag förstår verkligen inte?!? :hmm:
Användarens profilbild
Av boosten
Vinterdrake skrev:Jag har också funderat på det där med att "alla" kan knyta på magen med en 4,6! Med min hoppis som är (var) 4,6 kunde jag med mkt möda och stort besvär få till en knut på magen. Men det nästan omöjligt.
Med min easy 5,2 så har jag inte mkt över efter att ha knutit på magen.
SÅ stor tycker jag inte att jag är! (159cm 65kg)

Jag förstår verkligen inte?!? :hmm:
Eh!? Det låter ju ÄNNU konstigare!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag är nog helt enkelt värdelös! ;) :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Okej. Nu har jag mätat min Inka och den ska vara en 4,6meters.

UTAN ändarna är den 4,35 och ändarna är sedan 35 cm vardera.

Om man lägger ihop längden och en ände så blir det 4,7 vilket borde innebära att den har töjt sig 1 dm sen tvätt för ett par månader sedan. Och det kan nog stämma lite. När den var nytvättad var den lite stel och jag fick mindre knut på ryggen när jag gjorde omslutet på magen.
Nu i använt tillstånd så får jag lite mer kvar av ändarna när jag knutit klart. (lite längre svans)

Så mitt råd är: använd den så töjer den sig nog igen.
Eller så blöter du den och tar hjälp av sambon och drar i den innan du hängtorkar den. Det kan hjälpa. Annars får du byta till en 5.2 om du vill och kapa den till 4.8 för att få perfekt längd. :)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Den angivna längden på Storken är UTAN ändar. Sen får man trots förtvätten räkna med att den kan krympa 2.5% (vilket blir 11,5 cm på en 4.6m). Men det skall den "gå ut sig" igen när man använder den.

Får man en för kort så ska man absolut ta kontakt med återförsäljaren. Verkar som om det har blivit lite si och så med längderna nu för tiden :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså jag är 170 cm och typ 55 kg, och jag får knyta på ändarna med en hoppis 4,6 :roll: . så det måste bero på hur man är byggd och hur man knyter på nåt vis.
Användarens profilbild
Av Helena
diddeldi skrev:alltså jag är 170 cm och typ 55 kg, och jag får knyta på ändarna med en hoppis 4,6 :roll: . så det måste bero på hur man är byggd och hur man knyter på nåt vis.
Ja, det beror nog på hur man knyter. Sätter man barnet högre upp, behöver man mindre tyg tror jag. Jag gillar nog mer ifall man kan ta ner sjalen lite mer över höfterna så jag vet inte om jag skulle kunna knyta fram med en 4,6 Stork. Didymos 4,7 inte en chans att jag kan knyta fram. Jag är 1,60 och väger i vanliga fall cirka 60 kilo.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Men det stämmer inte heller, för jag har Sol så högt att jag knappt ser nåt...
Och jag har testat spänna så mkt det bara går.

Nej det måste ju isf bero på hur man är byggt... Jag har stora bröst, det kanske påverkar? *spekulerar*

Jag vet faktiskt inte...
Användarens profilbild
Av Helena
Vinterdrake skrev:Men det stämmer inte heller, för jag har Sol så högt att jag knappt ser nåt...

Nej det måste ju isf bero på hur man är byggt... Jag har stora bröst, det kanske påverkar? *spekulerar*

Jag vet faktiskt inte...
Jag menar att knyter man högre så hamnar kanske sjalen där man är lite smalare, och knyter man lägre ner så kanske sjalen hamnar över höfterna där man kanske är bredare, behöver ju inte vara så. Jag är kort men rätt bredaxlad, tror att sådant också spelar in.
Användarens profilbild
Av mica
Hallå där! :this:
Jag är 172 / 64 och behöver en Didy stl 7 = 5,3 m för att kunna knyta omslutet med knuten fram. Det blir inte ända ut i spetsarna men jag skulle inte tror det gått med kortare sjal.
Och jag har känt mig ganska normal hittills ialla fall. :hide:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Helena skrev:
Vinterdrake skrev:Men det stämmer inte heller, för jag har Sol så högt att jag knappt ser nåt...

Jag vet faktiskt inte...
Jag menar att knyter man högre så hamnar kanske sjalen där man är lite smalare, och knyter man lägre ner så kanske sjalen hamnar över höfterna där man kanske är bredare, behöver ju inte vara så. Jag är kort men rätt bredaxlad, tror att sådant också spelar in.
Jo jag förstog... Men jag knyter också alltid där jag är smalast...

Ähh... Det är ett mysterium helt enkelt. :hellu:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?