Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken sjal??

Begagnad easy hav 5,2 800 kr
26
90%
NY easy hav 4,6 ca 1200 kr
3
10%
Av Tyche
Jag ska köpa en ny sjal, en easy HAV har vi kommit fram till och nu har jag stött på lite komplikationer. Hittade en begagnad, 5,2 endast tvättad 3 gånger när den kommer till mig (direkt när den kom, en gång och så för att flytta hem till mig). Endast 800 kronor.
ELLER ska jag köpa en ny för ca 1200 kronor och då i läng 4,6 eftersom det är vad jag är ute efter?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Köp den begagnade, kapa och sy ngt annat av biten som blir över. Söta mössor tex... ;)
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Tur för dig att du lyssnade på mig förresten! ;) :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Vinterdrake skrev:Köp den begagnade, kapa och sy ngt annat av biten som blir över. Söta mössor tex... ;)
:iagree: Vi är för fega för att klippa i våra tygstycken. Vi måste råda bot på det ;-)

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Panakeia
för fyra hundra spänn kan man klippa å fålla en sjal många gånger tycker jag, köp den begagnade!!!
Det finns massa skoj å göra v den överblivna biten, förvaringsväska, kläder till lillen eller sälj den på sjalbarn för nåra kronor och vips har du tjänat pengar på sjalen igen!
Av Tyche
Vinterdrake skrev:Tur för dig att du lyssnade på mig förresten! ;) :lol: :lol:
Klart att jag lyssnade på dig 8)
Av Tyche
Buscilla skrev:
Vinterdrake skrev:Köp den begagnade, kapa och sy ngt annat av biten som blir över. Söta mössor tex... ;)
:iagree: Vi är för fega för att klippa i våra tygstycken. Vi måste råda bot på det ;-)

/Cecilia
Fast jag är för feg för jag kan verkligen inte sy... det skulle vara som att kasta en osimkunnig mitt i Atlanten och skrika SIMMA HEM! :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Men fålla en kant bara borde du väl klara? Eller be ngn annan göra?

Du kan be säljaren skicka den till mig istället (om den skulle skickas?) så fållar jag den och skickar till dig om du betalar dn extra frakten och jag får behålla tygbiten som blir över. ;) 8)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag säger som så många andra. Köp den begagnade och KLIPP! Om du inte tror dig om att kunna fålla den själv, så kan du väl ta hjälp av någon? Easy har ju dessutom inte sneda kanter som ju möjligen är lite knepigare att fålla snyggt. En rak kant är ju verkligen inte besvärligt... (och blir det dumt, så kan man sprätta och försöka igen.)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Köp den begagnade och klipp! (Eller be någon klippa åt dig)

400:- räcker ju nästan till ännu en sjal :D
Användarens profilbild
Av Buscilla
Malin&Isaac skrev:
Buscilla skrev:

/Cecilia
Fast jag är för feg för jag kan verkligen inte sy... det skulle vara som att kasta en osimkunnig mitt i Atlanten och skrika SIMMA HEM! :oops: :lol:
:rofl: Tack för den kommentaren. Du har gjort min dag :D

/Cecilia
Användarens profilbild
Av sacha42
:iagree:
Användarens profilbild
Av callisto79
Malin&Isaac skrev:
Okej då.. Jag syr den väl då.. Men skyll inte på mig om det inte blir bra ;-)
Användarens profilbild
Av Linnea
japp det är trist att inte vara sykunnig, bytte bort min mittimellan-helt-fel-längd hoppis å hon som köpte den sydde 2 skitsnygga ringisar av den :roll:
Användarens profilbild
Av mian
Jag kan inte heller sy, men kanske finns det någon mamma som kan? Annars kostar det inte så mycket att gå till skräddaren och få en söm sydd :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?