Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Petra
Zickzack eller gärna trestegszickzack.
Användarens profilbild
Av naimiez
Petra skrev:Zickzack eller gärna trestegszickzack.
Men skall den vara nästan rak då? Zickzackar ju runt i kanten men sen bnär man skall sy sidorna etc....nästan rak trestegszickzack?
Av Petra
naimiez skrev:
Petra skrev:Zickzack eller gärna trestegszickzack.
Men skall den vara nästan rak då? Zickzackar ju runt i kanten men sen bnär man skall sy sidorna etc....nästan rak trestegszickzack?
Japp, så låter okej. Kör man endast raksöm så spricker det lättare upp än med zz.
Av Barakäringen
Kan vara en bra idé att lätta lite på pressarfotstrycket när man syr i töjbara material.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Du kan kolla om du inte har någon annan söm som är töjbar. Det kan ofta se ut som raksöm med ett sick-sack stygn åt höger var tredje stygn och så ska sick-sack stygnet vara ut mot sömsmånen.
Tresteg sick-sack är inte så snygg att sy ihop med tycker jag, hellre en smal sick-sack söm isåfall.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Nån som har tråkigt i väntan på bebin måntro :roll: :lol:
Av belinda
På vissa maskiner finns det raksöm som syr två stygn fram ett bakåt typ, den är bättre att sy ihop än sicksack som Linafelicia sa.
Användarens profilbild
Av naimiez
Sannasmamma skrev:Nån som har tråkigt i väntan på bebin måntro :roll: :lol:
Skall ju sy gåhembyxor till IdaT-tröjan och Liten-mössan ;-)
Användarens profilbild
Av sirisirius
Mitt inlägg kom inte fram, men kortfattat iaf så viker jag kanten och syr med tvillingnål. Det blir jättebra.
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag har en Husqvarna Daisy 325 och den skall tydligen har trikåsömn, har ju tappat manualerna.... :oops:
Användarens profilbild
Av naimiez
Kan det vara den sömnen som ser ut som tät zz i 2 steg och ett stort zz till höger?
Av anna/my
min symaskin saknar "rattar" den är modern 8)

men du, ett tips är ju att testa på en lös bit först, det är ju trist att sprätta i plysch...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?