Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur introducerades du till sjalarnas värld?

Genom en kompis
50
26%
Genom en sjalträff
3
2%
Genom sjalbarn.se
11
6%
Genom annan internetsida
80
42%
Genom litteratur / media
18
9%
Har varit bekant med sjalen sedan barnsben
1
1%
Annat sätt, nämligen...
29
15%
Användarens profilbild
Av Soffi
emmahawk :D
Användarens profilbild
Av ana
Jag hörde om det under graviditeten, men då hade vi fått låna en Babybjörn och tänkte "det borde gå lika bra" :whut:
(ångrar att jag inte köpte trikåsjal...hade varit hundra gånger mysigare)

Sen när Emilio blev äldre (och tyngre) blev det mer och mer ohållbärt, så då hörde jag mig för och en kompis berättade om sin väninnas kompis (AAaa) som tipsade om Edenbaby.se (Diddeldi). Jag bestämde mig för att bjuda mina mammagruppsvännner på ett sjal-party, men det var bara jag som köpte sjalar :oops:

Men Magnus å Elin å Atlas var så övertygande så att tre till av dem som var där har i efterhand blivit sjalisar :app:

Så på den vägen är det.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
För egen del är jag väldigt nyfiken på var jag hörde talas om sjalar först.... Jag bara vet att jag under graviditeten när vi pratade om vad vi skulle köpa till bäbben och sambon föreslog "en bärsele?" så hade jag den klara uppfattningen om att jag ville prova hur det var att bära i sjal. Men jag har inte en susning om varifrån jag fått iden... :?: :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Läste på ActiveBabycare när jag väntade Edith (nr 2)... tyckte först det lät rätt flummigt men tanken fick mogna. Och så gled jag in lite på ap via ap-snackert på aff och inför barn nr 3 var jag helt inställd på sjal och hade dessutom hunnit pracka på en kompis ett tygstycke :lol:
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag röstade på Annat eftersom min man är från Afrika. Där bär ju alla i sjal, jag tror jag såg en enda barnvagn när jag var i Tanzania och den var det ved i! :lol:

Så jag visste flera år innan vi fick barn att jag ville bära i sjal, och jag sydde en ringsjal av en masaisjal som jag släpat hem redan innan Isak föddes. :D
Användarens profilbild
Av naggie
Jag ville bära min bebis nära så jag gick till en afrikansk tyg- och pryl-affär och frågade vad de har för tyg när de bär :oops: . En tjej där sa att det finns färdiga sjalar att köpa så jag satte mig vid datorn och började leta sjalar. Jag blir alldeles mörkrädd när jag tänker på ett liv utan sjalar :whut:
Användarens profilbild
Av mejamy
Surfade runt lite b la på Nära föräldraskap och kom vidare till sjalbarn. Satt första kvällen och läste ALLT här och knöt ihop två lakan och försökte knyta på mig barnens bamsenalle medan jag förbrilt försökte förstå knytförklaringarna. Det måste ha vart en syn det :Hahaa:.Sen blev det snart en långsjal och på den vägen är det... :D
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Jag träffade en tjej på öf som bar i sjal såg mysigt ut men jag tänkte inte så mycket på det förrens jag surfade runt efter annat och fick upp en sida som sålde bärsjalar. Tyckte det såg så häftigt ut att jag beställde en rebuzo för dom var ganska billiga. Hittade sen i efterhand till Sjalbarn.
Användarens profilbild
Av sacha42
samma väg som du, först genom FL och sen hit till sjalbarn :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag ramlade in på sjalbarn.se när jag sökte efter en bärsele som vi kunde använda när Emil blev för tung för BB.
Användarens profilbild
Av nickie
Var inte det här uppe ganska nyligen? Jag kan minnas fel...

Det var min vän Lina (Hobbes här på forumet) som fick mig att inse att sjalar inte bara var för övervintrade hippies och flummiga bohemer. Lina o Mattias var så entusiastiska över sin långa sjal o sin ringsjal att jag tänkte det borde utforskas närmare. När sen lilla Rebecka var född o vägrade sova i vagnen kom jag att tänka på sjal igen. På en mässa träffade jag Louise o Håkan från Norddist som lät mig prova en Tricot Slen. O sen var jag fast.

/Ewe
Användarens profilbild
Av iko
Har också för mig det här varit uppe nyligen, men...

Vi började med barnvagn som alla andra, men M trivdes inte alls i den. Fick låna en babybjörn vilken funkade för M men inte för oss så vi köpte en BB active. Sen tipsade luxia om sjalar och på den vägen är det.
Av dora
Var inte det här uppe ganska nyligen? Jag kan minnas fel...
mycket möjligt... har inte kollat :D fick bara lust att fråga! verkar som folk vill svara ändå :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kaffemoster skrev:För egen del är jag väldigt nyfiken på var jag hörde talas om sjalar först.... Jag bara vet att jag under graviditeten när vi pratade om vad vi skulle köpa till bäbben och sambon föreslog "en bärsele?" så hade jag den klara uppfattningen om att jag ville prova hur det var att bära i sjal. Men jag har inte en susning om varifrån jag fått iden... :?: :roll:
Samma här ungefär :roll:. Minns inte riktigt hur jag kom i kontakt med det för första gången och hur fröet såddes i mitt huvud? Ungefär som med min hemförlossning :wink:. Det bara kom till mig :Hahaa:...

Hur som helst, senare diskuterades det en hel del sjalar på min ankomstgrupp på AFF, men då hade jag redan bestämt mig. Därigenom hittade jag hit till Sjalbarn...

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Nova
Googlade efter någon bra sele och stötte på sjalar istället.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?